Ga naar inhoud

Continue honger


Dribbel76

Aanbevolen berichten

Ik weet dat hier al heel veel over geschreven is , maar ik heb het idee dat ik mijn konijnen echt te wein voeding geef. We hebben sinds 1 week twee hele lieve konijnen uit de opvang. Geen idee welk ras en hoe oud ze zijn. In ieder geval volwassen. Het vrouwtje heeft een nestje gehad. Een paar maanden geleden.

Het mannetje weegt 1,6 kilo. En het vrouwtje 1,96 kilo. De vrouw bleek volgens de dierenarts iets minder te mogen wegen. Ik geef nu allebei 30 gram SS per dag.

2x op een dag doe ik dus 30 gram in het voedingsbakje en eten er allebei goed uit. Het is met zo'n 5 minuten op. Daarnaast hebben ze voortdurend schoon water en hooi. Dit vul ik regelmatig bij. Ze eten er ook goed van. Keutels zijn goed. Ik ben vandaag met groenvoer begonnen . Allebei een postzegel andijvie. Dat was echt in no time weg. Ze vallen echt op het eten aan.

Zodra ik hun hok kom komen ze naar me toe en besnuffelen mijn handen, zodra ik alleen met hooi kom of met vers water is de interesse snel weg. Nu ik nog weinig groenvoer geef moet ik ze dan niet meer biks geven. Ze komen echt hongerig op mij over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij krijgen ze genoeg hoor ;)

Mijn konijnen kunnen echt uitgehongerd doen, je krijgt dan haast medelijden met ze, terwijl ze genoeg krijgen. En als er altijd hooi is dan is dat goed want hooi is het hoofdvoedsel van een konijn. Echt konijnen zijn me toch een meester bedelaars!

Overgens denk ik dit aangezien ik natuurlijk niet door de computer heen kan kijken naar je konijnen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier net hetzelfde.

Wanneer ik 's morgens in Toby zijn hok kom om het hooi en water te verversen dan kan hij echt héééél ongeduldig doen.

Net alsof hij uitgehongerd is en het lijkt echt of die arme schat geen eten krijgt (wat absoluut niet het geval is btw) ^^

Als ik dan met zen kommetje voor brokjes naar binnen ga om het te vullen en af te wegen dan is het hek helemaal van de dam want wanneer ik terug aankom kan hij haast niet wachten om aan te vallen!

Op die manier krijg ik dan echt het gevoel van "dit beestje is uitgehongerd".

Ik weet echter dat hij voldoende krijgt, geef hem zelf 50gr momenteel nog + groentjes in de namiddag en bovendien is zijn hooiruifje altijd goed gevuld met vers hooi.

De groentjes zijn ook een festijn voor hem en deze zijn in een mum van tijd naar binnen gespeeld.

Zo te horen is Toby toch geen uitzondering dan. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hier ook moet smorgens uitkijken waar ik mijn voeten zet:bounce:

Want ze draaien met zijn tween om elkaar heen overelkaar heen tussen mijn voeten:mdr:

Ik geef smorgens 25 gr HF supertrio per konijn

Smiddags 12.00 Witlof brocceli en soms winterpeen

Om 16.00 krijgen ze 20 gr HF supertrio per konijn

En hele dag vers hooi en water

En savonds een hartje van hopefarms zijn ze helemaal gek van

En nog een flinke pluk hooi die nu ze iets minder biks krijgen smorgens wel op is

Ze wegen 2.2 en 2.1 kilo de voedster is een ons kwijt maar die was een beetje aan de dikke kant

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hier ook moet smorgens uitkijken waar ik mijn voeten zet:bounce:

Want ze draaien met zijn tween om elkaar heen overelkaar heen tussen mijn voeten:mdr:

Ik geef smorgens 25 gr HF supertrio per konijn

Smiddags 12.00 Witlof brocceli en soms winterpeen

Om 16.00 krijgen ze 20 gr HF supertrio per konijn

En hele dag vers hooi en water

En savonds een hartje van hopefarms zijn ze helemaal gek van

En nog een flinke pluk hooi die nu ze iets minder biks krijgen smorgens wel op is

Ze wegen 2.2 en 2.1 kilo de voedster is een ons kwijt maar die was een beetje aan de dikke kant

Grappig, mijn konijnen krijgen bijna hetzelfde. Ze zijn ook allebei rond de 2,2 kilo.

Ik geef ze ongeveer 2X 45 gram per 2 konijnen.

Samen krijgen ze 1 stronk witlof en wat stukken brokkoli en soms een klein stukje wortel.

Af en toe een stukje appel van onze eigen boom.

Daarnaast soms wat paardenbloemblad, gras, weegbre, ridderzuurig een takje met blaadjes van de

appelboom of een ander veilig onkruid wat hier groeit. De blaadjes van de hazellaar vinden ze ook

erg lekker.

Maar wat is een hartje van Hopefarms?

Hier dus ook het zelfde verhaal, ze lijken wel uitgehongerd.

aangepast door Pluis en Bolletje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik laatst een topic opende, omdat Annie zo slecht (lees: bijna NIET) at, las ik dat het juist helemaal normaal is dat een konijn altijd doet alsof hij/zij uitgehongerd is. Dat hoort nu eenmaal bij konijnen.

En dat klopt bij mijn konijnen ook absoluut. De enige die niet direct in de aanval gaat, is Annie. Dat heeft ze altijd al gehad en ik maak me er niet zo druk om, zolang ze maar gewoon eet én mooie keutels neer legt.

De rest van de konijnen is echter écht altijd uitgehongerd. Ik geef ze hier 2x per dag biks én groenvoer. Daarnaast moet ik vooral bij Eefje en haar koters zo'n 3x per dag het hooi aanvullen.

Ik zorg sowieso altijd voor voldoende hooi. Ze zullen dus echt niet dood gaan van de honger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als het aan beer en boo ligt staat er de hele dag een gevulde etensbak, ze krijgen hier 2x per dag biks, en verder hooi en groenvoer, maar ze doen alsof ik ze express verhonger, ze maken een grote valkuil door zo zielig te doen hahaha maar daar trap ik helaas voor hun niet in :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier doen ze soms ook alsof ze niks te eten krijgen hoor, vooral Snuifje.

'' ze is nu weer aan het eten ''

Ze krijgen de hoeveelheid wat ze mogen, maar als ik smorgens / avonds het voerbakje pak dan vliegt ze op me af en volgt me ook helemaal :P

En als het te lang duurt gaat ze lekker aan de ren krabben en kijkt me erna aan met een koppie van : Schiet eens op !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super bedankt voor alle reacties. Erg geruststellend. We hebben vanmiddag lekker met ze buiten gezeten en ze op schoot gelokt met het dubbele van gisteren groenvoer (ieder vier postzegels). Was echt leuk. Wij zaten op de grond in de tuin en ze mochten lekker vrij rondlopen. Was is dat toch leuk die konijnen. Morgen ga ik meer andijvie geven als hun keutels goed blijven. Dan start ik ook met een postzegel witlof. Ben benieuwd of ze dat lekker vinden.

Groeten en nogmaals bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .