Ga naar inhoud

Appart eten?


MrKonijn

Aanbevolen berichten

Hallo,

IK heb sinds kort een voedster bij mijn meneertje zitten alles gaat goed behalve het samen eten!

Mijn meneertje bewaarde wel eens wat biks of wat groen voer voor later in de avond, maar mijn dame eet meteen alles op!

Ik geef ze al later op de avond eten omdat meneertje een late eter is, maar dan nog zijn allebei de bakjes meteen leeg!

Zou hij hierdoor wel genoeg eten?

Of zou ik ze appart te eten moeten geven!?

Maar hoe moet ik dat aanpakken?!?

thnxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel herkenbaar. Ook hier en dame erbij die als er eten komt, gaat eten alsof haar leventje ervan af hangt. Hier ook een heertje die altijd de tijd nam om te eten en at wanneer het hem uitkwam. De dame at veel te veel en liet haar bdk staan. En ik wist ook niet of mijn heertje genoeg kreeg.

Ik gaf ze in het begin samen eten, maar ben ze na een week ofzo apart gaan voeren. Zet nu twee verschillende bakjes neer. Blijf er heel even bij zodat meneer het meeste op heeft en zo kan ik de dame elke keer naar haar eigen bakje sturen. Als de biks bijna op is, laat ik ze alleen.

Doe dit nu een klein tijdje en dat gaat stukken beter.

Het is ook een kwestie van uitproberen wat bij jou werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een idee om het eten te verdelen over 2 eetmomenten per dag; s'morgens en s'avonds.. en dan heeft hij 2 momenten om zijn buikje vol te eten.. Desnoods zou je 3 eetmomenten kunnen nemen ; s'morgens, s'avonds en laat in de avond voor je zelf naar bed gaat.. maar zelf vind ik dat onhandig.. ik heb gewoon 2 eetmomenten; s'morgens en sávonds.. (ik weet niet of je dan al deed.. maar als je dat nog niet deed zou ik dat wel gaan doen..) En dan kan je kiezen of je bijvoorbeeld s'morgens groen gaat geven en s'avonds de biks.. of anders om.. of gewoon s'morgens de helft van het groenvoer en de helft van de biks en s'avonds het zelfde (dit doe ik) en denk dat het misschien wel een goed idee is omdat je dan 2 bakjes met voer hebt staan voor 2 konijnen (1 bakje groen, 1 bakje biks)

verder neem ik aan dat ze onbeperkt hooi krijgen.. dus honger zal hij nooit echt hebben..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb twee voederbakjes.

In de ochtend (06.30 ) krijgen ze biks en in de avond ( 19.00) krijgen ze de groenten!

Hooi en water onbeperkt!

Ik zet de bakjes ieder aan een kant, maar als mevrouw dat door krijgt dan rent ze nog naar de andere kant van de kooi!

Dus zou ik er eigenlijk bij moeten gaan zitten zodat ik haar naar haar eigen bakje kan sturen tot ze doorheeft dat ze daaruit moet eten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .