Ga naar inhoud

konijntje wil geen groenvoer


dinges

Aanbevolen berichten

hallo,

eventjes een vraagje, ik geef mijn bunnys altijd 2x per dag een paar blaadjes witlof, deze eten ze dan ook altijd met smaak op, nu net wilde grijsje liever languit liggen dan de blaadjes eten.

macho daarintegen die viel wel aan, en die eet nu alle blaadjes van grijsje ook maar op.

net paar keer gaan kijken, maar heeft er geen interesse in.

eventjes haar buikje gecontroleerd, dit liet ze ook erg goed toe, leek naar mijn idee toch niet echt hard te voelen.

ik wil de dierenarts wel bellen, maar ik heb geen vervoer op dit moment en ik moet zelf vanmiddag verplicht vergaderen op het werk dus dan kan ik ook niet gaan.

weten jullie misschien iets dat ik het zelf kan oplossen zonder naar dierenarts te moeten of moet ik toch beter even bellen voor advies ?

ze oogt verder wel alert enzo en keutels zijn ook normaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb net even wat biks in het bakje gedaan en toen is mw verhuisd naar het nachthok,misschien is ze ook wel gewoon eventjes moe en wil ze eerst even slapen, dus vandaar dat ik eerst hier advies vraag.

hooi weet ik zo niet, ze wonen buiten tegenwoordig, heb net niet gezien dat ze die at, maar ga gewoon even regelmatig kijken.

nee ze is niet sloom, rondwandelen ga ik even in de gaten houden, want nu is ze even het nachthok in.

dalijk even een appeltje proberen, maar meestal wil ze liever witlof, dus dan zal macho het wel weer gaan verorberen en heeft die dalijk een overdosis aan groenvoer haha

bedankt voor de reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou het inderdaad gewoon vandaag goed in de gaten houden.

Een van mijn nijnen wil ook wel eens een paar uurtjes niet eten, maar daarna weer wel. en dan is er echt niks aan de hand volgens mij.

probeer haar inderdaad af en toe te stimuleren om iets te eten. heeft ze nou vanmiddag nog niks gegeten, of wordt ze sloom of iets dergelijks, bel dan even met je DA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is het tot nu toe altijd zo geweest dat mijn eerste gevoel goed was. Als je konijnen altijd de witlof direct gaan eten en nu 1 niets wil, dan zou bij mij direct de alarmbellen af gaan. Bij mij vallen ze namelijk altijd aan op het voedsel alsof ze nooooit iets krijgen. :yipi:Als ze dat bij jou ook normaal doen, dan is dit geen goed teken.

Ik zou het vandaag goed in de gaten houden en als het 's middags nog steeds zo is, toch even naar de dierenarts. Liever te vroeg.

Maar wie weet, is het nu allemaal alweer goed met je konijn (hoop ik). Hoe gaat het?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .