Ga naar inhoud

o nee, coccidiose en dwangvoeren HELP!!


Lamme-lanne

Aanbevolen berichten

ik heb al contact gehad met het asiel. Ik krijg het geld wel terug maar daar was het mij helemaal niet om te doen hoor. ik vind dat het zo hoort zoals ik het heb gedaan, voor het dier en niet voor het geld. gelukkig denken jullie daar ook zo over en het asiel ook. ook houd ik de site van het asiel in de gaten wanneer ze weer leuke vrouwtjes hebben en dan ga ik daar zeker weer naartoe!! het zijn geweldige mensen met een geweldig hart en ik ben alleen maar blij dat ik daar weer terecht kan.

dank jullie voor jullie steun.

met mijn andere konijntje poppy, gaat het prima eet goed drinkt goed en poept goed hihi. ik houd hem zeker goed in de gaten!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach wat rot voor je. Maar wel heel fijn dat je zo goed voor haar gezorgd hebt, in de opvang hadden ze daar de menskracht waarschijnlijk niet voor gehad en was ze een hele pijnlijke dood gestorven.

Neem gewoon even de tijd om zelf te herstellen hiervan en ga dan met de rekeningen naar de opvang. Dat geld krijg je dan dus terug (want dat hebben ze gezegd toch?) en dan kies je daar meteen een ander konijntje uit voor jouw eenzame konijntje. Je kan er zelfs voor kiezen in overleg met je DA die dan preventief te behandelen tegen Cocc. zodat dit niet meer gebeurt. Let je ook wel goed op dat je andere konijntje nu geen Cocc. krijgt?

Heel veel sterkte!

Ik wil TS veel sterkte wensen, heel naar dat dit allemaal zo is gegaan. Helaas is coccidiose heel moeilijk om te genezen bij jonge konijnen als de aandoening al wat verder gevorderd is. Je hebt heel erg je best gedaan maar ik denk dat het niet meer te redden was.

Maar even naar Bianca; waarom zou in een opvang zo'n konijntje een pijnlijke dood sterven. Als er ergens ervaring is met zieke dieren is het wel bij de meeste opvangen. De behandeling is daar dan ook vaak goed omdat er veel kennis is en vaak een goede konijnkundige dierenarts. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Muffins, ik denk dat het van de opvang afhangt. Die van jullie is vrij klein (toch?) en daar zou haar ziekte waarschijnlijk snel opgevallen zijn en zou een van jullie haar mee naar huis genomen hebben. Maar ik ben in die van de DB in Nijmegen geweest en dat is een grote fabriekshal met alleen een paar dakkoepels voor daglicht. Die is alleen op woensdagen open en er staan zo'n 50 kooien die dus op die woensdag worden schoongemaakt en 3 rennetjes waar tijdens de 4 openingsuren elk konijn maximaal een kwartiertje in mag. De rest van de week is er alleen iemand die even voer, hooi en water geeft. In zo'n opvang was de kans groot geweest dat het niet eens opgemerkt zou zijn dat het beestje ziek was. Dat zou een pijnlijke dood zijn geweest, sterker nog in zo'n opvang wonen is zelfs al een pijnlijk leven. (ongeacht het feit dat de vrijwilligers die ik daar heb ontmoet op woensdag wel heel kundig en lief voor de beestjes zijn. Maar ze konden bijvoorbeeld bij geen enkel beestje aangeven wat voor karakter het had want daar zagen ze ze te weinig voor).

Dus dat is het beeld dat ik erbij had toen ik dat schreef. Maar dat is wellicht iets voor een andere draad om eventueel verder over te discussiëren.

Maar misschien dat het bij deze opvang anders was gegaan hoor. En Lamme-lanne, natuurlijk gat het je niet alleen om het geld, maar het zou extra zuur zijn als je dat ook nog allemaal kwijt was met alles wat je nu meegemaakt hebt, toch? Ik vind het echt super dat je je zo ingezet hebt voor het arme beestje. Heel verdrietig dat het niet heeft mogen baten, maar wel fijn om te horen dat het met Poppy gewoon goed gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Muffins, ik denk dat het van de opvang afhangt. Die van jullie is vrij klein (toch?) en daar zou haar ziekte waarschijnlijk snel opgevallen zijn en zou een van jullie haar mee naar huis genomen hebben. Maar ik ben in die van de DB in Nijmegen geweest en dat is een grote fabriekshal met alleen een paar dakkoepels voor daglicht. Die is alleen op woensdagen open en er staan zo'n 50 kooien die dus op die woensdag worden schoongemaakt en 3 rennetjes waar tijdens de 4 openingsuren elk konijn maximaal een kwartiertje in mag. De rest van de week is er alleen iemand die even voer, hooi en water geeft. In zo'n opvang was de kans groot geweest dat het niet eens opgemerkt zou zijn dat het beestje ziek was. Dat zou een pijnlijke dood zijn geweest, sterker nog in zo'n opvang wonen is zelfs al een pijnlijk leven. (ongeacht het feit dat de vrijwilligers die ik daar heb ontmoet op woensdag wel heel kundig en lief voor de beestjes zijn. Maar ze konden bijvoorbeeld bij geen enkel beestje aangeven wat voor karakter het had want daar zagen ze ze te weinig voor).

Dus dat is het beeld dat ik erbij had toen ik dat schreef. Maar dat is wellicht iets voor een andere draad om eventueel verder over te discussiëren.

Maar misschien dat het bij deze opvang anders was gegaan hoor. En Lamme-lanne, natuurlijk gat het je niet alleen om het geld, maar het zou extra zuur zijn als je dat ook nog allemaal kwijt was met alles wat je nu meegemaakt hebt, toch? Ik vind het echt super dat je je zo ingezet hebt voor het arme beestje. Heel verdrietig dat het niet heeft mogen baten, maar wel fijn om te horen dat het met Poppy gewoon goed gaat.

De opvang is bij mij aan huis ;) Dus er zijn heel veel controle momenten op een dag al zitten hier momenteel ook rond de 50 konijnen.Maar de controle begint 's morgens vroeg al, tussendoor zijn er vele controle momenten omdat ze om de beurt in de ren lopen, en de hokken worden tweemaal per week schoongemaakt, en 's avonds om 23.00 uur is meestal het laatste controle rondje en bij elk konijn apart wordt dan het hooi en het water aangevuld en dan krijgen ze nog wat groente en biksjes zodat ik zie of ze eten. Dus veranderingen merk je dan al snel op. Ik kijk ook vanuit huis op enkele hokken en op alle rennen. En zo is het bij de meeste particuliere opvangen omdat die vaak aan een woonhuis gevestigd zijn. Dus 24 uur toezicht.

Ik ken de opvang waar jij het over hebt niet, maar inderdaad lijken me dan de controle momenten wat minder vaak dus ik kan me voorstellen dat je dan die indruk krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .