Ga naar inhoud

Konijnen eten houtkorrels op, kan dit kwaad?


Wammes030

Aanbevolen berichten

Het is weer zover. Ik heb weer een zak houtkorrels te pakken die iets kleinere korrels bevat dan normaal en die eten ze dus op! De 'normale' houtkorrels eten ze gewoonlijk niet op. Weet iemand of dit kwaad kan? Kunnen de houtkorrels bijvoorbeeld uitzetten in de maag? Ik heb ze nu maar weer weggehaald en tijdelijk alleen een laagje Russel Bedding (gehakseld stro) in de toiletbak gedaan.

Ik baal ervan want ik had laatst korrels van een andere samenstelling en die aten ze ook al op. Zit ik mooi met twee aangebroken zakken waar ik niets mee kan. Ik ga morgen maar even langs de buren of die ze kunnen gebruiken voor hun katten....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan volgens mij helemaal geen kwaad. De korrels zwellen niet op maar vallen juist uit elkaar als ze nat worden (die van mij iig wel) dus dat is niet anders dan wanneer ze ander hout eten en dat is ook okay. Die van mij heb ik ook wel af en toe op zo'n houtkorrel zien knagen, maar ik maak me er niet zo druk om.

Kleikorrels kunnen wel heel erg veel kwaad, want die kleven juist aan elkaar en veroorzaken verstopping. Dus als je nijnen hun bodembedekking opeten kan het beter houtkorrels zijn dan klei :)

Zolang ze er maar niet minder hooi om gaan eten, want dan kun je beter wel van bodembedekking veranderen, maar anders zou ik het gewoon blijven gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vrouwtjes konijn heeft het ook gedaan ze ging zelf in het wctje zitten en ze daar uit eten :s

Nu is ze er gelukkig achter dat t wctje is om op te poepen en te plassen :mdr:

had het ook nagvraagd bij de da en de winkel waar ik het koop (little friends) en volgens hun kon het geen kwaad

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is niet omdat het "geen kwaad kan" dat je ze gewoon moet laten doen he :$:s

houtkorrels zijn op zich gewoon al niet goed voor nijnen of het nu little friends is of huismerk!

voor je het weet zitten de darmen verstropt ofzo

bij ons zitten ze lekker op stro met een laagje vlas onder, en op de vaste plaatsen houtkrullen maar alles is goed bedekt met stro

veel konijnvriendelijker als je het mij vraagt

een mens kan ook wc papier eten, dat kan ook geen kwaad

maar daarom is het nog niet gezond he!

aangepast door Tao_Gini
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet zo dat ze heel de bak leeg eten hoor en hou het heus wel in de gaten.......

Af en toe en dat is alweer een hele tijd geleden zat ze er aan te knagen en heb t toen gelijk de da gebeld en die vertelde ook

dat het geen kwaad kan

En hier ligt er ook een dikke laag stro overheen maarjah ik heb nog al gravers die alles lekker overhoop halen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .