Ga naar inhoud

welk hooi of kruiden


peaches

Aanbevolen berichten

Ik voer nu al een tijdje van een pak wat in de aanbieding was bij onze lokale dierenzaak. Het is een zak van 5 kg en er staat Beaphar tijm aroma op. Nu vind ik dat hooi er erg bermachtig uitzien. Ze eten er wel van maar laten ook best wat liggen. Dit ruim ik dan ook op en leg er nieuwe neer. Juist hierdoor voer ik vaker kleine porties meerdere keren per dag.

Voorheen hadden ze iets van vital verde ofzo?

maar wanneer weet je nou wat ze nodig hebben aan hooi en kruiden? En wat is het beste?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je goed hooi hebt hoef je vrijwel niks weg te gooien. Het moet er goed uitzien, fris ruiken en niet te stoffig zijn. Ik voer zelf verschillende soorten hooi zodat de konijnen wat afwisseling krijgen. Hier staat op het menu Bunny Allgauer versgras hooi,Bunny Allgauer versgras hooi met kamille, jrfarm weidehooi, jrfarm kruidenhooi en oxford western timothyhooi. De laatste is ook degene die het meest afwijkt van de rest, ze moeten er meer moeite voor doen om het te eten maar vinden het erg lekker.

Kruiden hebben ze primair niet nodig in het hooi, maar kan ter afwisseling en stimulatie om hooi te gaan eten erg handig zijn. Jij zult zelf het idee moeten hebben dat je konijn voldoende hooi binnenkrijgt, de keutels er goed uitzien en het konijn niet met tegenzin hooi aan het knabbelen is.

Is dat aroma trouwens toegevoegd of is het echt gedroogde tijm?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .