Ga naar inhoud

Nageltjes knippen !


Mvrcarlaa

Aanbevolen berichten

Ja nadat we naar de Verloskundige waren geweest heb ik een nagelschaartje voor de Nijntjes gehaald. Zelf was ik bang dat der fout geknipt zal worden.

Kenji was als eerste aan de beurt, hij heeft nageltjes waarbij je het leven heel goed ziet zitten. Hij bleef heerlijk zitten en heb der niet teveel van afgehaald natuurlijk....

Fhoeeeee dat ging goed ! :mdr:

En dan was Snuifje, ze blijft nooit stilzitten en doet alles om weg te komen.

Niks lukte dus dan maar even in een handdoek wikellen, met moeite blijft ze toch zitten en de nageltjes zijn geknipt. Alleen de nageltjes van haar achterpoten waren helemaal niet lang. hu ??

Pluisje der nageltjes zijn nog kort genoeg...

Ja en dan hebben we Reusje nog onze ''duitse'' reus. Ze is nog niet aan de beurt geweest daarvoor wacht ik even op mijn vriend. Ze is groot en weegt nogal wat en ze heeft enorme donkere nagels de vorige keer bij de DA is der ook in het leven geknipt. Der nagels zijn gelukkig niet lang maar wil wel even kijken voor alle zekerheid...

Ze houdt der ook absoluut niet van om opgepakt te worden..

heeft iemand tips of ervaring met een konijn met hele donkere nagels ????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geleerd van de DA dat je alleen mag en hoeft te knippen als de nagels voorbij de haren komen als ze op hun pootjes staan.

Dus tot de haren afknippen en verder niet!

Precies bij konijnen met donkere nagels hou je gewoon de haargrens aan, dan moet je misschien wat vaker knippen, maar zit je zeker niet in 'het leven'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal waar! Alleen is het niet zo makkelijk als je een nijn hebt die zich niet laat pakken en enorm spartelt. Ik wil het risico gewoon niet lopen.

Utopia is ook een spartellaar :P dus spreek uit ervaring dat het dan echt super lastig is. en de konijnen op stage 11 stuks zijn vrij wild en dan heb je nog een ram die in het wild geboren is.

vindt het altijd best spannend om te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DA heeft reusje 1x in het leven geknipt bij het 1e keer knippen hier, ze heeft enorme donkere nageltjes.

Ze dee niet voorzichtig en knipte maar even wat, sindsdien heb ik ook besloten om het zelf te doen elke keer een beetje..

Omdat het in de periode was dat het enorm buiten was konden we niet naar onze eigen DA, wegens de reistijd en het enorme warme weer.

Dus waren we voor 1x bij de DA geweest hier vlakbij, en ga der ook nooit meer heen achteraf was der op tv dat der een operatie is uitgevoerd door iemand die het helemaal niet mag doen !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je geen speciale tang hebt dan geldt denk ik hoe scherper hoe minder kans op splijten. Maar pas dan wel op dat je niet per ongeluk je konijn verwondt.

Voor spartelaars: de achterpoten zijn het makkelijkst te knippen als je het konijn op iets hogers zet (de bank bijv en dan er zelf naast knielen en de kop en bovenlijf van je konijn klem zijn in je oksel. Dan blijven ze gek genoeg ook vaak rustig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .