Ga naar inhoud

Fungus is z'n ballen kwijt!


Volucria

Aanbevolen berichten

Ik wou even melden dat mijn twee jaar oude rammetje sinds vandaag een paar gram lichter is. En hij lijkt er niet eens veel last van te hebben! Af en toe zie ik hem wel stil zitten of op z'n buik liggen en snel ademen. Maar als ik 'm kom aaien is hij blij, en hij wast zichzelf, eet en drinkt normaal! Hij lijkt er dus fantastisch bovenop te komen :mdr: Nu hopen dat hij snel weer gaat keutelen, hij zit sinds 19u in z'n hok en ik heb nog geen keuteltje gezien. Ik zie wel dat hij tussen het wassen door soms zit te kauwen, is dat normaal of is dat een teken van pijn? Ik hoor geen tandjes knarsen en hij eet/drinkt gewoon, dus het lijkt me niet... maar toch vraag ik het voor de zekerheid even.

De DA heeft geen pijnstillers meegegeven, hij zei dat dat niet hoefde omdat hij Fungus iets had ingespoten wat zeker nog een paar dagen zou helpen. Dat vond ik een beetje raar, maar het lijkt te helpen, dus kan ik het voorlopig alleen maar toejuichen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was hem net in het oog aan het houden toen hij opeens op z'n zij plofte, even bleef liggen, en dan op z'n buik rolde.

Ik ga nog tot morgen aankijken of hij keutelt. Vind ik morgenmiddag nog niks, wat moet ik dan doen? Prozyme gaan halen? Maar waar vind je dat en hoeveel kost het?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prozyme werkt als je nijn een verstopping heeft door de haren die hij/zij inslikt als deze in de rui is.

Als hij nog niet gekeuteld heeft kan dat komen door de ingreep. Houdt het even in de gaten idd... maar het is te verwachten na een ingreep.. Zolang hij blijft eten en drinken moeten de keuteltjes vanzelf weer gaan rollen..

Als er een verstopping zit dan denk ik dat deze al voor de ingreep aanwezig had moeten zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hehe, ja, de DA keek me ook raar aan :he: Die naam komt omdat z'n vorige eigenares hem Funky noemde, maar ik vond dat zo 70's disco-disco klinken. Toen heb ik hem maar omgedoopt naar Fungus, omdat dat op Funky lijkt en omdat z'n vacht beige met grijze plekken is. Tot nu toe heeft hij alleen nog maar complimenten gekregen over z'n originele naam :P

Voor de ingreep had hij geen verstopping hoor, normaal keutelt hij erop los en hij eet ook genoeg hooi en groenvoer. Maar ik heb even geleden een paar kettingkeutels gevonden - geen lange slierten, maar een paar keuteltjes die per twee aan mekaar vastzaten. Daarom vreesde ik even dat hij dan toch een verstopping zou kunnen hebben. Dat het door de ingreep kan komen is een geruststelling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh met Gini ging het goed, hij is sinds maandag ook een paar grammetjes ligter :P Ik heb wel geen pijnstiller meegekregen maar de DA zei dat als hij gistere nog niet had gegeten ik terug moest komen voor wat vitamintjes en ng iets anders maar hij eet goed! morgenavond gaat hij terug zijn buitenhok in voor 2 weken... ik weet alleen nog geen neutrale plek voor opnieuw koppelen... de eerste keer zette ik Tao gewoon bij Gini en keek wat er gebeurde (wist toen nog niets van konijnen) shame on me! Gelukkig deed hij niets tegen haar en een uurtje later zaten ze lekker dicht tegen elkaar samen een wortel te eten. Succes met Fungus (moet hij eigk ook op een handdoek zitten? de mijne moet dat ipv op hooi ofzo) oh en binnenkort: succes met Haze ;D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de ingespoten pijnstilling een paar dagen werkt, klopt niet. Je hoort eigenlijk wel pijnstilling mee te krijgen. Dus let maar goed op tekenen van pijn, of haal voor de zekerheid wat pijnstilling in huis.

Hij lijkt echt geen pijn te hebben. Hij is zelfs niet erg suf meer, springt gewoon vrolijk in en uit de binnenkooi en zit mij vanop de doos die ik in de ren gezet heb in de gaten te houden. Als ik beweeg komt hij naar deze kant van de ren om aandacht te vragen. Hij eet, drinkt en keutelt normaal en speelt meer met de kranten die ik op de vloer gelegd heb dan met de knuffel die in de ren ligt :mdr: Hij ademt niet bijzonder snel, knarsetandt niet, heeft zijn ogen alert openstaan en niet halfdicht. Soms zit/ligt hij even stil, maar ik merk niks abnormaals. Ik heb 'm zonet zelfs nog een handvol paardebloembladeren gegeven, die hij uit m'n hand kwam plukken.

@ Tao_Gini: gelukkig ging het allemaal goed dan! Een neutrale plek, daarvoor kan je een kamer nemen ofzo, ergens waar normaal geen van de twee konijnen komt. Fungus moet voorlopig gewoon een bodembedekking hebben die de wonde niet kan irriteren, handdoeken zijn een mogelijkheid, ik heb overal kranten gelegd :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn!! :)

Ik heb vandaag ook mijn Janus laten castreren, en hier een vergelijkbaar verhaal, ik moest hem om 9 uur brengen, heb hem om 2 uur weer opgehaald, en het is dat ik wist dat het gebeurd was, maar hij is super alert, en viel meteen aan op alles wat ik voor hem neergezet had.. toen hij door had dat ik hem had opgesloten werd ie meteen baldadig :) met zijn hooibak smijten, alles overhoop gooien, toen heb ik em er maar uitgelaten, nu ligt ie lekker languit onder tafel; morgen zijn hok schrobben, kan ie overmorgen weer naar buiten en dan zijn vriendin ophalen!! (die dan nog 2 weken apart blijft, maar nog even aan ons en groenvoer kan wennen)

Wat een opluchting is dat hè? Als alles zo goed verlopen is :) Ik had echt verwacht een superduf konijn terug te krijgen, maar niets is minder waar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tao_Gini: hij is gelukkig zindelijk, nog geen enkel plasje op de kranten gevonden ;) Keutels laat hij wel overal vallen, maar die zijn zo opgeruimd.

@ Sunaj: helemaal! Ik had mezelf ook al voorbereid op een suf diertje dat een paar dagen miezerig en ellendig in het hoekje van z'n kooi zou liggen wachten tot ik 'm kom dwangvoeren, maar het ventje heeft er amper last van gehad. Hij doet weer net zoals toen ik 'm net had, z'n ren uit de weg proberen duwen en af en toe aan de tralies knagen :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij stond hij apart in zijn reismand, die schudde van links naar rechts in de hal bij de dierenarts, en hij ging zo te keer dat ik dacht dat ie om zou vallen :)

Was vast voor het laatst dat ie uit zichzelf dat ding in ging ;-)

As we speak springt hij op mijn schoot op de bank en doet weer een rondje apekooi :)

Helaas weet hij beter hoe de kattenluiken werken dan onze kat, dus die zitten even dicht.

Laten we hopen dat het zo blijft gaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .