Ga naar inhoud

Wat kan je doen tegen sop plekken?


naomisissy

Aanbevolen berichten

wij hebben al een paar maanden een nieuw konijntje erbij maar ze likken elkaar telkis!

en ik ben paar keer mee gelopen met een dieren arts en die zij dat het sop plekken waren en dat het niet erg is maar ik vind het er niet zo leuk uit zien omdat het allemaal kalle plekken zijn! dus kan je er iets tegen doen?:he:

Xx ... floor & snuff

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, het zijn 2 konijnen, 2 voedsters (dat gaat heel goed) de ene hebben we pas 3 maanden en ze is nu iets van een half jaartje en de andere die hebben we al heel lang zij is 8 jaar. Ze zitten samen in een hok van 2,50 m lang en ze gaan bijna elke dag los in de tuin!

floortje (konijn van 8 jaar) hebben we al vanaf ze 8 weken was en ze heeft nog nooit een konijn echt bij haar in hok gehad want de andere konijnen zaten altijd appart omdat dat niet zo goed samen ging die zijn nu weg en nu hebben we een konijntje erbij die hadden we een dag bij elkaar gelaten en dat ging goed dus nu zitten ze nog steeds bij elkaar, maar vanaf het begin ziet ze snuffie (het andere konijntje) als haar kindje dus ze likt haar soms maar het nieuwe konijntje doet dat ook bij floortje maar snuffie doet dat zo veel dat er helemaal kalen plekken komen!

snuffie is de witte en floortje bruine floortje lijkt op deze foto heel dik maar ze is niet zooo dik1042990935_5_iJ0T.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, ze zijn nu ook gelukkig, alleen is floortje al 8 en snuffie 1 dus floortje kan niet meer zo lang mee :(

nee, nog niet ik zal ze nog ff maken!

maar ik ben ook bij de dieren winkel geweest en die zijden dat je er niks aan kon doen!

maar nu weten andere mischien ook dat kalle plekken meestal als ze met ze 2 zitten of met meerdere dat dat door het likken komt!

aangepast door naomisissy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn kreeg rond haar 10de anders wel ineens donkere plekken op haar flanken/heupen. Terwijl ze daar altijd licht van kleur geweest was, en het puntje van haar staartje werd juist steeds witter. Volgens de DA was dat de leeftijd (maar dat was wel een DA die graag uit zijn nek... praatte..)

Kijk maar:

bianca-albums-konijn-gerelateerd-picture28303-zoe-flanken.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De staart kleur word na een jaar al lichter....dek vaak donkerder, maar kijk naar de ogen dat is staar wat vaak met de ouderdom komt...

Mijn voedster die 18 jaar is geworden had toen ze 11 jaar werd ouderdoms staar.

Dan worden ze blind de pupil word creme kleurig. Maar kunnen nog prima ouder worden door hun snorharen, en oren te gebruiken.

toen mijn voedster blind werd door de staar is ze in huis komen wonen.Ik kon haar nog net aan leren, nieuwe hok en bank die ze tot haar beschikking had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja das mijn (vorige) konijn, dus ik was me heel erg bewust dat ze staar had hoor, hahaha. Eerst in een oog en 1 1/2 jaar later ook het andere oog. Toen noemde ik haar 'blinde kip' :he: maar ze kon er redelijke mee uit de weg hoor.

"Als je de etensbak maar op dezelfde plek laat staan", zei de DA (grapjas). Maar ik heb ook ruim een jaar ervoor gezorgd dat er geen meubels verschoven werden of dingen op de grond werden gezet in het deel van de kamer waar ze het meeste kwam. Want ze had wel de neiging om toch te rennen ook al zag ze niks!

Maar mijn vraag was of jij, Cindy (of iemand anders) dat donkerdere dek op alleen de heupen al eens vaker had gezien? Want dat kwam heel plotseling opzetten (na Ć©Ć©n verharing!) toen ze een jaar of 10 was. Heel vreemd.

Ondertussen wachten we op een foto van de likplek van Floortje want daar ging het topic eigenlijk over... :whistle2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van sopplekken naar vachtverkleuring naar staar...

Wauwwww

Maar zijn sopplekken niet gewoon plekken die door het rijden ontstaan ?

Naomissy,

Vooral Snuffie likt je andere konijntjes veel zeg je..

Zij is nu een half jaar..krijgt last van haar hormonen....

Rijdt zij ook regelmatig op je andere konijn ?

Dus dat ze er op gaat zitten alsof ze wil vrijen ? (dat betekent dat ze de baas is)

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, het is alleen likken

voor de rest is ze heel gewoon ze is wel wat drukker geworden en brutaler die snuffie maar veder niet!

nu dat we tog over staar hebben

mijn konijn floortje is ook een tijdje blint geweest en nu is het weer weg ? hoe kan dat?

ze is niet meer blind maar ze kan volgens mij met dat oog niet meer 100 procent zien maar wel veel beter dan eerst!

ps. de foto toestel doet het niet dus heb nog geen foto!

aangepast door naomisissy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .