Ga naar inhoud

Eet hij te weinig? (vorige week crisis / overstap voer)


Leonie81

Aanbevolen berichten

  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Rucola en witlof vindt hij niet lekker... (net als wortel.. die liet hij liggen... alhoewel hij gisteren wel een stukje winterpeen heeft gegeten...) Maar ik ga morgen nog maar eens even op groente-jacht: iets zoeken wat hij wel lekker vindt... (peterselie vind hij wel lekker, maar heb ik helaas niet in huis...) Andijvie eten morgen?! ;-)

Bedankt voor het meedenken!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een tipje/ideetje.....verschillende groentes in stukje snijden (stiekem een stukje appel erdoor),wortel ook in stukjes en wat peterselie...op een boordje bij hem neerzetten en kijken wat hij ermee doet.

Ik had er 1 die de hele dag naar een blaadje witlof en andijvie kon kijken zonder er aan te komen....voor de gein een keer instukjes gesneden en foila....boordje leeg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En blijf het maar op de pootjes smeren dat likt ie zelf weg namelijk haha.

Groen moeten ze leren eten natuurlijk andijvi niet te veel kan voor jonge dieren sneller gas geven als ze groen niet goed gewent zijn.

Maar geloof mij als ie eenmaal groen eet gaat het er als een trein in....

Je kan het dwang voer ook als sla dressing gebruiken......kreatief met mogelijk heden noemen we dat.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update.

Pica eet nog steeds géén biks! Hij heeft wel wortelloof, een klein stukje winterpeen en een stukje knabbelstang gegeten (naast het dwangvoer). Vanmorgen vond ik een paar piepkleine keuteltjes in zijn toilet en hij had ook geplast.

Wat denken jullie? Eet hij geen biks omdat hij teveel andere dingen krijgt? Maar dan nog...

Ik maak me wel zorgen! Afgelopen vrijdag is begonnen met primperan, cisaral, meloxicam en laxatract, maar ik zie nog steeds geen doorbraak!! Toch maar weer de da bellen??????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel op een site (was het iets van dierenkruiden.nl?) iets van papaya-snoepjes gezien... Misschien is dat een idee.

Heeeeej: Pica eet van zijn biks!!!! YES!! Maar waarom laat hij de SS staan en eet hij zijn oude, gewone Discus-biks? Raar konijn... ;-)

Enniewee; liever Discus-biks dan geen biks! :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is tenminste iets dat zou ik belangrijker vinden dat hij eet dan dat hij SS eet.

Ik geloof dat die snoepjes extra gezoet zijn en dat is minder natuurlijk maar weet het niet zeker.

Deze site ken ik wel ik heb er ook ooit dingen willen bestellen maar is er nooit van gekomen.

Op de lijst van BB staan heel veel geneeskrachtige kruiden op misschien dat er wat anders tussen staat wat werkt voor jou konijntje en wat hij lust natuurlijk.

Ik hoop dat hij snel opknapt en weer lekker goed eet.

ik zou hem niet teveel van die knabbelstaven geven want daar eet hij ook zijn buik mee vol en dan laat hij ook zijn ander voer liggen.

groeten daarkun je hem mee uitdagen soms als ze er dan hun tanden in zetten dan proeven ze het en dan lusten ze het wel.

zo heb ik bepaalde groenten ook mijn konijnen het leren eten omdat ze het eerst niet moesten hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .