Ga naar inhoud

Morgen komt nieuwe konijntje maar die is geen groente gewend


SanneLOVEmijnnijntjes

Aanbevolen berichten

Morgen komt het vriendinnetje van Blacky bij ons wonen (en dan vrijdag de vriendin van gabbertje) maar die is dus geen groenvoer gewend terwijl blacky mijn nijn dan een hele bak vol krijgt! Ik ga ze dinsdag koppelen dus kan blacky wel gewoon groenten morgen geven, maar dan de kleine die komt (14 weken) kan ik wel morge al aan haar 1e stukje groenten laten wennen.

Maar ik vindt het zo sneu dat blacky dan ook maar een stukje witlof ook krijgt net zoals de kleine.... terwijl hij een hele bak gewend is! van witlof wortel wortelloof andijvie peterselie paardebloem bladeren enzv. dat vindt hij zelfs lekkerder dan zijn SS ,maar kan ik nu bijvoorbeeld blacky extra groente geven door het tralies van de koppelren ofzo? of heeft hij gewoon pech:P ookal krijgt hij een hele mooie dame!! Ik wil ze tijdens koppelen dus wel samen groente geven of kan ik dat beter niet doen dus dat ik dan dinsdag ochtend alvast blacky's groente geef?:he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet je hoe je konijn omgaat tegenover andere konijnen? Anders splits je de ren en laat je je vrouwtje wenne aan het nieuwe groenvoer, krijgt hij zijn bak en kunnen ze als ze willen elkaar rustig ontmoeten en al een beetje snuffelen zonder brokstukken te maken. Ik had Gini zijn vriendinnetje er ook al direkt bijgezet maar dat ging ook niet direkt goed dus apart geprobeerd en lukte wel. Maar ik zou het gewoon zo doen of anders geef je haar eerst een klein blaadje en kan ze mee eten met hem als ze wil

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan haar ook even apart zetten in de ren en eten geven om haar aan het groen voer te laten wennen als je het te lastig vindt om haar samen met je andere nijn groenvoer te geven omdat je dan bang bent dat hij wat te kort komt.

Vaak zijn ze met een paar weekjes al goed gewent. Mijn 2 voedsters kregen ook weinig tot geen groenvoer en die krijgen nu (ik heb er eentje nu 3 maanden en die andere net 1 week) en ik moet zeggen dat ze elke dag gewoon wat krijgen en dat gaat goed, de eerste 5 dagen goed de keutels in de gaten gehouden op diaree en dat krijgen ze gewoon dat hou je niet tegen omdat het nieuw is waar de darmen aan moeten wennen, maar dat gaat best snel goed:D dan zie je de dunnedarmkeutels ook even aan vor diaree maar al snel zie je het verschil en ook droge keutels.. hoe sneller je droge keutels ziet, hoe sneller je het groenvoer ietsjes kunt opvoeren, maar niet te snel!

Het is echt een kwestie van geduld en goed op de keutels letten:D

succes:D

groetjes Triesje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .