Ga naar inhoud

wortelsap voor konijnen


Noelske

Aanbevolen berichten

tegenwoordig verkopen ze wortelsap voor konijnen bij ons in de dierenwinkel.op het flesje staat dat het een goede afwisseling isen heel gezond. Maar er staat ook dat je het buiten bereik van konderen moet houden. Als het gevaarlijk is voor kinderen, kun je het dan waarom kun je het dan wel aan konijnen geven? Wat denken jullie, zou het gezond zijn? ik betwijfel trouwens ook of m'n nijnen het lekker zouden vinden.

Dit is het flesje:

16153_2010_%5BDesktop_Resolution%5D.jpg

ze hebben het geloof ik ook in busvruchten smaak

(sorry voor de groote van het plaatje)

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn kleine zusje had een keer de bosvruchten voor ze gekocht (en samen met mijn moeder een scheutje in het water gedaan zonder dat ik het wist, maar goed ze dachten lief te zijn) de nijntjes vonden het wel lekker geloof ik en ze hebben er niks van gekregen, maar toch geef ik dat soort spul liever niet eigelijk. heb het idee dat het nooit zo gezond kan zijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind het dikke onzin. sap bevat dan misschien wel vitamines, maar je mist de vezels, en juist die zijn belangrijk voor je konijn! nu geef je dus eigenlijk een goedje waar relatief veel suiker in zit (voor 1 flesje sap worden weet ik hoeveel wortels gebruikt) en bijna geen vezels.

extra vit C is ook nog eens onnodig voor je konijn. ik zou het dus niet doen en het geld dat je uitspaart door dit niet te kopen, besteden aan verse groenten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is het voor knaagdieren ook niet echt heel goed, mijn schoonzusje gaf het altijd aan de cavia.

Nou dat is me toch een dikkerd geworden...

Ik zou het toch bij verse groenten houden als traktatie! (ook sinds kort geleerd op dit forum haha :yes:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

Proest :he: wortelsap, hoe verzinnen ze het. Nee, dat zou ik nooit geven. Wortels staan al bekend als dikmaker en dan halen ze ook nog eens de vezels er uit. Nee hoor, ik heb hier op het gemeentegrasveldje een mooie wilgenboom ontdekt. Daar trek ik regelmatig een takje af. Vinden ze ook heerlijk en is gratis, net als de paardebloembladeren, weegbree en al die andere heerlijke hapjes die ik voor ze pluk. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .