Ga naar inhoud

arme jongen


konijntjee

Aanbevolen berichten

Nou, wat ik vandaag toch tegenkwam.

Een hele lieve lotharinger maar vol met wonden aan de zijkant van zijn lichaam. gelukkig zaten er wel weer korsten op maar de andere konijnen die bij hem zaten aten er steeds aan :|

Ik heb het konijn direct mee genomen en heb het nu hier thuiszitten, hij was ook heel erg mager. Ik ben met hem langs de da gegaan en zolang alles schoon blijft hoef ik er verder niets speciaals aan te doen. Hij heeft net iets gegeten en gekeuteld, nog niet gedronken en ook niet echt veel gegeten. Hij is wel heel druk de hele dag met het bakje door zijn hok gooien.

Ik hoop dat het snel beter met hem gaat.

Ik kan hem jammer genoeg niet houden maar ik hoop in ieder geval dat ik hem kan helpen.

Ik wil denk ik wel de haren rondom de wonden wegknippen, want ze plakken er aan vast. Wat zouden jullie hier mee doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar zaten die konijnen?

Goed dat je hem hebt mee genomen want hij had daar gewoon dood kunnen gaan van de pijn en dat gevreet aan hem..

Haren zou ik inderdaad een beetje kort knippen en dan zou ik zelf honingzalf op de wondjes smeren.. Is desinfecterend en helpt genezen.

Eet hij wel groenten?

Je zou hem in ieder geval een beetje op kunnen knappen en dan een goed plekkie voor hem kunnen zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan ga ik dat morgen maar eventjes doen en honingzalf in huis halen.

Groenten heb ik nog niet geprobeerd, zal hem zo eens wat aanbieden.

en ik zal hem eens wat andere brokjes voorzetten, ik weet niet wat hij daar gewend is natuurlijk maar misschien dat hij een andere brok makkelijker eet.

Hooi heeft hij vandaag ook voor het eerste keer in zijn leven gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga vandaag direct honingzalf halen. ik las op internet dat er verschillende soorten honingzalf zijn, ik weet niet welke ik het beste kan gebruiken. ik vind een hoop over honingzalf vooral voor mensen, kan ik dit gebruiken of hebben ze er ook speciaal voor dieren. of verschilt dit niet zoveel?

Hij heeft nog niet veel gegeten, een paar brokjes en een paar sprietjes hooi. Hij heeft wel wat witlof gehad.

Ik heb hem waar ik hem vandaan heb wel wat zien eten, maar hier kreeg hij hele andere brokjes deze waren veel kleiner, misschien dat hij de brokjes die ik geef niet pakt omdat ze groter zijn? (ik heb hem hope farms supertrio en ss aangeboden maar hij wil het beide niet echt). Hij heeft nu gelukkig wel gedronken.

Het onderwerp waar ik hem vandaan heb ligt inderdaad een beetje gevoelig, de mensen daar hebben het beste met hun dieren voor alleen bij de konijnen zit het daar een beetje anders. die krijgen niet de verzorging die ze horen te krijgen. ze bedoelen het niet verkeerd maar volgens mij is het bij de konijnen onwetendheid en gebrek aan verzorging en tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent goed bezig, want nu weet je zeker dat de wondjes niet geinfecteerd zijn. 1 van mijn konijnen heeft een paar weken geleden een grote wond opgelopen aan haar oor. Knijster probeerde hier ook de korst van op te eten. Volgens de dierenarts is dat niet iets om je zorgen om te maken, omdat ze elkaar op die manier verzorgen. Loena geeft bij Knijster precies aan hoe ver hij kan kan gaan, maar vaak gaat ze ervoor zitten. Nu ziet wond er erg mooi uit en is de korst weg.

Hoe ga je het aanpakken als je het konijn terug brengt? De kans bestaat dat ze dan enorm met elkaar vechten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga het konijn niet terugbrengen. Ik breng hem niet terug naar een plek waar hij terug in een draadkooi komt waar hij amper de ruimte heeft om zich te draaien.

Ik wil een ander huisje voor hem zoeken en mocht dit niet lukken dan gaat hij denk ik naar de opvang als ze hem daar willen.

De konijnen daar hebben elkaar deze wonden gegeven. dus daar ga ik hem ook niet bij terug zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi.. Ik zou dan wat meer groenten gaan aanbieden maar wel brokken ernaast, misschien dat hij er vanzelf wel zin in krijgt.

Misschien een papje van ss? Dat vinden ze vaak ook wel lekker, gewoon ss fijnprakken en met lauw water mengen.. Kun je gewoon neerzetten in een bakje ofzo.

Hier vreten ze ook het liefst witlof.. Ze staan er echt om te schooien..

Ik hoop dat het steeds beter gaat met hem.. En ik zou hem ook niet meer terug doen, al zal zijn plek wel snel weer opgevuld worden met een ander konijn..

Kun je ze niet een folder geven waarin staat dat ze 24 uur per dag hooi ter beschikking moeten hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft vannacht zijn hele bakje leeggegeten en toen ik het vanmorgen vulde begon hij direct weer te eten. dus hij heeft de smaak te pakken in het brokjes eten.

Hooi nog niet zo, groente grist hij al uit de handen.

Hij is ook zo lief hij loopt de hele dag achter je aan als hij losloopt en zit met z'n neus tegen je armen en benen te duwen om aandacht. echt heel grappig :P

Ik zal hem straks eens proberen op de foto te zetten.

Ik ga morgen2 weken op vakantie en dan moet mijn zusje zolang voor hem zorgen. hopen dat hij er al heel anders uitziet als ik terugkom.

Hij gaat ook echt niet meer terug. dan is alles voor niets geweest denk ik.

Ik heb daar al aangegeven dat ze 24u. per dag hooi nodig hebben maar of het nu ook gaat gebeuren..

aangepast door konijntjee
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het onderwerp waar ik hem vandaan heb ligt inderdaad een beetje gevoelig, de mensen daar hebben het beste met hun dieren voor alleen bij de konijnen zit het daar een beetje anders. die krijgen niet de verzorging die ze horen te krijgen. ze bedoelen het niet verkeerd maar volgens mij is het bij de konijnen onwetendheid en gebrek aan verzorging en tijd.

Sorry, maar als ik dit allemaal zie en lees hebben die mensen NIET het beste met hun dieren voor en onwetendheid is een slap excuus als je niet eens de BASISkennis hebt om voor de dieren te zorgen :grrrrrr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo.. Dat zijn inderdaad heftige wonden!.. Dat ze daar niks aan hebben gedaan!..

Hij had ook makkelijk dood kunnen gaan van de pijn of dat de vliegen er eitjes in gelegd zouden hebben.

Goed dat hij daar nu weg is.. Vind eigenlijk dat ze daar niet het recht hebben om voor konijnen te zorgen als zij ze zo verwaarlozen..

Hoe oud is hij?.. Aan de ene kant lijkt hij jong maar als hij ouder is, dan vind ik hem echt in slechte conditie..

Hoe staat het met zijn tanden?

Aangezien hooi ook zorgt voor het slijtage aan tanden en hij dat niet kreeg, kan ik me voorstellen dat hij haken en misschien wel lange voortanden heeft..

Dat hij goed eet is een goed teken.. En zo te zien word het een groot konijn (of dat zou hij nu moeten zijn).. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hij is nog geen jaar oud.

Het gaat stukken beter met hem! hij is al behoorlijk wat bijgekomen en de wonden zijn allemaal lichtroze (huidskleurig) geworden. sommige zie je al helemaal niet meer. Hij eet goed brokken, hooi,witlof enz. alles vind hij lekker. en hij is ook heel lief

Ik kan hem alleen jammer genoeg niet houden dus ga nu toch langzaam opzoek naar een nieuw huisje voor hem, nu hij weer een echte knap konijn begind te worden :) .

Ik zal ook straks nog even wat nieuwe foto's van hem maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is goed nieuws dat de wonden goed genezen!

Misschien kun je hier bij vraag en aanbod je verhaal neerzetten? Dan weet je in ieder geval dat je konijn bij een konijnenliefhebber terecht komt. En anders is de opvang inderdaad ook een goede optie.

Wat vonden de mensen er eigenlijk van dat jij het konijn hebt mee genomen? hoeveel meer konijnen hebben ze nog? Zien die er wel goed uit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .