Ga naar inhoud

Bongo balloos


Jikke

Aanbevolen berichten

jaja Bongo is vandaag gecastreerd. Ook de dierenarts wist al heel vlot waarom hij waarschijnlijk gedumpt was. 4 gaten erbij in haar vinger :$ had ze nog gewaarschuwdt dat hij echt niet prettig is als je hem oppakt met dwang of als hij in een hokje (vervoersmandje dan nu) zit. HIj was ook echt in een :grrrrrr: beu en had haar zo te pakken.

Het tweede dier in alle jaren wat haar te pakken heeft gekregen.

Heb hem zelf vastgehouden in de dwanggreep en zij heeft hem vakkundig gecastreerd. Had wel veel verdoving nodig maar zonder dat hij het voelde ging de operatie gelukkig goed. Gek konijn moest mij niet bijten maar echt alleen haar.

Nu is het wel even over met zijn liefde richting mij. Hij komt op me af als ik hem roep maar wilde vanmiddag niet knuffelen. Heb hem wat sla gevoerd en even over zijn neus kunnen aaien maar meer niet.

Hij is ook gelijk geent dus voorlopig kan hij hopelijk het zonder dierenarts stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh nog één vraag. Had onenigheid met de dierenarts over de periode nog alleen zijn. Ze zegt 6 weken en ik 2 weken. Wat kan ik nu het beste doen? Hij heeft nogal last van zijn hormonen dus 6 weken is wegens dat misschien niet overbodig dan kan hij zelf wat rustiger worden. Dan wil ik hem wel na 2 weken in de buurt van de rest zetten zodat ze door het gaas al contacten kunnen leggen. Of zou dat een slecht idee zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 zou inderdaad vanwege doorwerkende hormonen zijn, zou gewoon kijken hoe hij opknapt en op je gevoel afgaan.

Wel apart dat hij gelijk geent is.. ik lees juist overal dat enting + castratie 2 keer een klap voor 't lichaampje is en dus nooit samen gedaan zou moeten worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb het ook nooit eerder laten doen maar omdat hij niet makkelijk is had ik zoiets van alles tegelijk maar doen. Heb er zelf niet bij nagedacht dat het mogleijk niet goed is. Het is geen officieel konijnkundige DA (weet er wel veel van) dus een fout geweest dan die ik goed in mijn oren zal knopen nu.

Vandaag eet hij niet zoveel maar zijn groenvoer is schoon op gegaan vanochtend en heb vanavond ngo maar gegeven. Hij heeft dus wel lekker groenvoer op maar brokken wilde hij niet. is wel goed levendig en allert gelukkig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .