Ga naar inhoud

Konijnen op het gras.. onkruid..


bino&dido

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een vraagje..

Mijn konijnen (en ik) gaan verhuizen, nu krijgen mijn konijnen een grasveld om zich helemaal uit te leven maar het grasveld zit vol met onkruid. Nu vroeg ik mij af of dit erg is, ik weet niet precies watvoor plantjes er door het gras groeien. Een paar weet ik wel zoals paardebloemen enz maar ben niet zo thuis op onkruid gebied :he:..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen zitten vanaf het voorjaar tot in het najaar 24/7 op het gras, daar zit uiteraard ook onkruid tussen, maar ze zijn selectief. Ze zijn gek op paardenbloemen en de bladeren ervan, maar ze laten ook sommige stekjes staan, en zoals die rondje blaadjes (weet niet wat het is) die raken ze nooit aan, wat mij betreft kan 't geen kwaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie 2 planten: paardenbloem en hondsdraf.

De bladen van de paardenbloem (die lange) mogen ze hebben

Hondsdraf zijn die bijna ronde dingetjes. Ik weet niet of ze dit mogen hebben of niet. Je kan dit gebruiken als je jezelf geprikt hebt aan een brandnetel: blaadje hondsdraf kneuzen en erop doen. Maar ja, dat zegt natuurlijk niet veel of het eetbaar is voor konijntjes of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .