Ga naar inhoud

kattenbrokjes eten?


wupsie

Aanbevolen berichten

sinds gisteren hebben we een poes. en het logische gevolg van een poes is natuurlijk dat er kattenbrokken in de kamer staan. nu dacht ik dat vinden max en mini vast niet interessant, maar helaas: Frank heeft mini gisteren betrapt toen ze een brokje wilde eten. ze had er volgens frank al 1 in haar mond.

Wat gebuerd er als ze per ongeluk toch een brokje binnen krijgt? waarschijnlijk als ze ze geproefd heeft vind ze ze heel vies (hoop ik) dus ze zal het bakje niet leeg eten. Ook stuur ik haar natuurlijk weg als ze bij de bakjes van Lilly zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier deed Flap dat ook toen hij juist bij ons was en nu heb ik Flopsy ook al betrapt.

Ik zet het gewoon op een verhoog zodat de nijntjes er niet meer bijkunnen.

Voor Flopsy er was stond het na een tijdje ook terug op de grond en keek Flap er zelfs niet meer naartoe.

Die brokjes bevatten vlees en dat kunnen nijntjes niet verteren, dacht ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnendarmen zijn erg gevoelig en er is dus kans dat ze het vlees niet goed kunnen afbreken.Daarbij zijn de meeste kattenbrokken ook erg zout, ook dat is erg schadelijk voor de blaas en nieren van een konijn. dus ik zou het gewoon voortaan buiten het bereik van je konijn houden, ik denk dat het 1 keer niet zo heel schadelijk is, gewoon weer biks geven en vooral veel hooi! Ik denk dat het over 3 dagen helemaal goed is.

Groetjes ;d

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al tegen je zei. Dirkje heeft er nooit last van gehad. En hoewel ik van mening ben dat Dirkje niet een goed referentie middel is aangezien ze niet dood kan, denk ik niet dat een keer een brokje heel veel kwaad kan. Maar beste is natuurlijk proberen te vermijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier vind Sisi ze ook erg lekker. Tot nu toe heeft ze er helemaal niks van gekregen hoor dus ik denk niet dat het zo'n vaart zal lopen.

Wij halen het bakje nu ook weg als de konijnen los zijn.

Ms kun je een plekje maken waar de konijnen niet kunnen komen en de poes wel? Wij zetten altijd een hekje voor de keuken zodat de konijnen daar niet kunnen komen en de poes kan daar heen via de tafel of als wij het deurtje open doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou, echt omhoog zetten hebbn we nog geen mogelijkheid voor gezien waar dat dan zou moeten. Lilly mag niet in de gang komen, omdat ze dan naar boven kan en dat willen we niet, dus daar kan ik de bakjes ook niet neerzetten. De keuken laat ik haar liever niet alleen. we hebben een los gasfornuis en de gasslang zou ze bij kunnen komen. dat is ook de reden dat de konijen er niet mogen komen en lilly dus niet als we er niet bij zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .