Ga naar inhoud

Myxomathose of schijnzwanger?


MdV

Aanbevolen berichten

Ons konijntje Pluisje heeft sinds gisteren een opgezette vulva. Nu heb ik op internet gelezen dat dit of myxomathose of schijnzwangerschap kan betekenen.

Echt zwanger kan ze niet zijn want ons mannelijke konijntje is al in januari gestorven.

Pluisje is niet ingeent omdat ze de laatste tijd al medicijnen had en we haar niet dubbelop wilden geven.

Ze heeft geen ontstoken ogen etc. Wel heeft ze af en toe een vliesje op haar ogen maar dit gaat er ook weer af, misschien is dit vuil maar dat weet ik ook niet.

Ze heeft wel een iets ronder buikje en 2 tepeltjes steken een beetje uit.

Ze legt ook de hele tijd strootjes goed maar ze trekt haar eigen haar er niet uit.

Heeft iemand een idee?

alvast bedankt!

M.V.G

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een schijnzwangerschap is er sprake van dat een konijn denkt dat ze zwanger is, maar het niet zal zijn. Het schijnt voor zover ik begrepen heb wel gelinkt te zijn aan het hebben van een maatje/gemeenschap, maar wie weet... Het stro verzamelen klinkt in ieder geval als een schijnzwangerschap.

Over het witte vliesje op het oog is niet heel veel bekend, mijn konijnen hebben dit ook af en toe. Op medirabbit staat er een stukje over:

http://www.medirabbit.com/NL/Oogziektes/Differential/eye_discharge_nl.htm

Mocht je twijfelen en myxomatose uit willen sluiten, is het wel van belang dat je naar een dierenarts gaat. Wat voor medicatie heeft ze trouwens gehad? Ik zou haar in ieder geval wel weer laten enten, zodat je niet weer met zulke problemen zult zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .