Ga naar inhoud

Heel vaak plakpoep! :(


wunnyfriend

Aanbevolen berichten

Hoi,

Mijn konijn heeft de laatste tijd ontzettend vaak op allerlei tijdstippen pakpoep.

Soms ineens een dag niet, maar meestal elke dag (ja, 's ochtends altijd wel, maar dat is normaal..). Gelukkig heeft ze ook vaak genoeg gewone poep...

Ik ben al gaan minderen met brokjes, geef haar veel hooi en ververs dit regelmatig. Verder geef ik nog steeds af en toe groente en fruit...

Wat moet ik doen om van die stinkende poep af te komen? Ze had het net alweer: net een schone kooi en meteen weer een stank, niet normaal!

Vind het zo zielig, maar weet eigenlijk niet echt meer wat ik nu moet doen!

Wie herkent dit of weet nog meer goede tips??:s:frown:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, het is nu echt dunne brei, keutels zijn niet meer te onderscheiden...

Ik geef haar wel alleen hooi nu en verder niks (op water na)...

Mijn konijn weegt 2.2 gr en ik geef haar 45 gr biks en groenvoer.

Ze heeft geen overgewicht, de DA was een paar maand geleden super tevreden.

Als ik regelmatig nieuw hooi geef en dit in de kooi gooi (onder haar ruifje) eet ze het meteen.

Alleen nu eet ze niet zo snel, maar ze eet wel hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet het dus ook niet echt meer..

Was al wel van plan volg wk eens de dierenarts te bellen, want ik vind het ook zo sneu voor haar!!!!

Groenvoer wisselt per dag.

In ieder geval elke dag: basilicum, nu ook met die dunne poep peterselie elke dag, witlof, tomaat

Soms: paprika, komkommer, rucola etc.

Het ligt er soms ook aan wat wij eten...

Alleen vanaf nu dus alleen maar hooi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Mijn konijn heeft de laatste tijd ontzettend vaak op allerlei tijdstippen pakpoep.

Soms ineens een dag niet, maar meestal elke dag (ja, 's ochtends altijd wel, maar dat is normaal..). Gelukkig heeft ze ook vaak genoeg gewone poep...

Ik ben al gaan minderen met brokjes, geef haar veel hooi en ververs dit regelmatig. Verder geef ik nog steeds af en toe groente en fruit...

Wat moet ik doen om van die stinkende poep af te komen? Ze had het net alweer: net een schone kooi en meteen weer een stank, niet normaal!

Vind het zo zielig, maar weet eigenlijk niet echt meer wat ik nu moet doen!

Wie herkent dit of weet nog meer goede tips??:s:frown:

's ochtends plakpoep is niet normaal. Konijnen horen nooit vieze natte poep te hebben. De enige zachte keutels zijn blindedarmkeutels en die eten ze meteen uit hun kont op.

Ik zou maar eens even helemaal stoppen met groente en fruit (zeker met fruit!) Fruit bevat veel suikers wat plakpoep kan veroorzaken. Zoals ik begrijp geef je de groente die je op dat moment in huis hebt. Konijnen moeten aan elke groente wennen door ze elke dag een stukje te geven wat steeds groter wordt. In het begin geef je een piepklein stukje. Als je een bepaalde groente een tijdje niet gegeven hebt moeten ze er dus weer helemaal opnieuw aan wennen. Zomaar geven wat je in huis hebt is dus geen goed idee.

Ik zou maar eens even helemaal geen groente en fruit geven tot de poep weer normaal is. Hooi en biks kan je blijven geven, maar de biks niet te veel. Ik zou dit een paar dagen aankijken en als het dan nog niet verminderd naar de dierenarts gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig is haar poep vanavond al heel wat beter, er liggen zelfs wat keutels in de kooi!!!!!!

:yes:

@ stephanie: ik geef haar elke dag ook een paar groenten(stukjess) standaard hetzelfde (zie hierboven in een andere reactie van mij). De andere groenten die ik noem varieren dus...

met 'af en toe groente en fruit' bedoel ik af en toe op ed dag:p

ACh ja en 's ochtends hebben ze natuurlijk altijd de blindedarmkeutels, zo ook mijne hoor :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

fruit zou ik helemaal mee stoppen voorlopig, en tomaat ien komkommer zijn technisch gezien ook fruit! Even mee stoppen dus, in ieder geval tot de plakpoep helemaal weg is.

variatie is goed, maar teveel variatie niet. geef dus niet iedere dag iets anders als je konijn gevoelige darmen heeft.

probeer het eerst maar even met alleen hooi en biks, en kijk even naar welke biks je geeft: sommige biks is beter (SS en HF supertrio bv) dan andere (vitakraft, merkloos, Kenner biks).

als je konijn een paar dagen lang normale ontlastig heeft (lees: harde droge keutels) kun je het groenvoer wel gaan opbouwen, maar geef dan elke dag een klein beetje, en elke dag hetzelfde.

vaak kun je met wiltof en andijvie weinig verkeerd doen, en met kruiden zit je meestal ook wel goed.

probeer het heel langzaam op te bouwen, en geef eerst eens elke dag 1 soort die je opbouwt. heeft je konijn een week ofzo met de ene soort geen plakpoep, ga er dan een andere soort groen bij opbouwen.

voorbeeldje: je geeft op dag 1 een stukje witlof ter grootte van een postzegel. dag 2 geen plakpoep? dan geef je een groter stukje witlof. weer geen plakpoep? dan ga je elke dag een stuk meer geven tot en met dag 7.

op dag 8 geef je er een stukje andijvie bij ter grootte van een postzegel, etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .