Ga naar inhoud

Kale plek in dichte vacht door gebrek aan hooi??


GemJudith

Aanbevolen berichten

Hallo, hoop dat jullie hier ervaring mee hebben.

Binky (zie foto) is al een hele tijd heel erg (missch voor t soort niet?) aan het verharen,

al maanden. qua vacht was er nooit zo veel tezien.. maar als je hem op schoot zet,

zit je hele broek/trui onder de haren.

Toen we hem en zijn vriendinnetje gisteravond mee naar huis namen vanaf het oppas adres is viel me al een gebrek aan haar op in het midden zijn lijfje.

Nu las ik ergens op het forum dat dit soort (kleine chinchilla konijn) je het (loszittende) haar het beste kunt verwijderen met een natte doek.

Dus dat heb ik net gedaan, en de plek is wel echt een kale plek, dat nogal opvalt door de 3kleurlagen haar die hij heeft. helemaal in vochtige toestand.

echter geen schilfers of iets dergelijks te zien, nu is zijn vriendinnetje wel elke maand schijnzwanger, en nu lijkt het erop dat ze ZIJN haar voor HAAR nest heeft gebruikt.

Ook hebben ze de weken dat wij er niet waren weinig tot geen hooi gehad en gemengd voer. (van dat slechte spul) normaal geef ik een mix van bix en ss.

zijn dit dingen (behalve dat plukken van mevr. wat ik begrijp, echter niet heb zien gebeuren) die kale plekken kunnen veroorzaken?

en heeft iemand ervaring met dat lange ruien... en is daar iets tegen te doen..

ps bij oppas adres zitten ze buiten bij ons altijd binnen...

alvast bedankt voor alle wijsheden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .