Ga naar inhoud

Achterpoten verlamd na val.


xnienetjex

Aanbevolen berichten

Hallo,

1 van mijn nijntjes is ongelukkig ten val gekomen. Sinds die val sleept ze haar achterlijfje en beweegt ze haar pootjes niet meer. ( donderdag)

Ben al een paar dagen geleden( vrijdags) bij de dierenarts geweest met haar. Die hebben haar onderzocht, en kwamen tot de conclusie dat ze waarschijnlijk een gebroken ruggentje heeft ( geen foto gemaakt ), waardoor ze nu een zwelling heeft, en deze bekneld de zenuwen. Ook die van haar blaas. Want ze plast niet zelfstandig meer. Ze heeft nog wel gevoel in haar achterpoten.

Nu kreeg ik 2 opties van hun, of haar inslapen, of ik mocht proberen met caprofen of het zal verbeteren, al was de kans klein volgens hun. Maar omdat ze geen pijn had mocht ik dit wel proberen.

Ik heb dit dan dus ook gedaan omdat ik mijn beestjes niet zomaar laat gaan zonder te weten dat ik er alles voor gedaan heb! Ze is echter al hersteld van 2 buikwonden.

Nu zijn we 3 a 4 dagen bezig met de medicijnen en trekt 1 pootje aardig goed bij, haar reflex is al stukken beter. Het andere pootje blijft echter achter. Ook plast ze nog niet zelfstandig.

Ze eet en drinkt trouwens wel gewoon goed, keutelt ook nog.

Nu ben ik heel erg in dubio wat te doen, ze heeft niet zichtbaar pijn. Ene kant denk ik ,ik probeer het nog een paar dagen met de medicijnen andere kant denk ik dat dit hem niet meer gaat worden. En het voor haar misschien beter is om der te laten gaan..

Hoor graag van jullie wat jullie er van vinden, en of jullie misschien nog iets weten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook niet opgeven na een paar dagen.

als hij geen pijn heeft en je ziet al wel wat verbetering, zou het voor mij persoonlijk de moeite zijn om het nog even aan te kijken.

Misschien kun je met de Dierenarts overleggen of ze corticosteroide kunnen toedienen om het herstel te bevorderen.

Maar al met al: het is jouw nijntje en jij kent hem het best. Dat klinkt misschien niet heel "meewerkend", maar omdat jij hem kent en weet hoe hij zich nu voelt, kun jij het zelf het best beoordelen of jullie het nog aandurven.

Succes ermee in ieder geval!

aangepast door Clover
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ze heeft duidelijk nog altijd geen pijn! .. ik zelf zou dus ook nog wel even door willen gaan.

Maar wou is weten wat jullie dachten, ben bang dat ik het misschien te graag wil dat ze ook dit overleeft, en ik het te lang ga aankijken.

En kan daar nog wel eens om vragen, niet geschoten is altijd mis!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat je bij een KK Da bent geweest.....

Buiten dat zou ik daar je nu toch een beetje voorruitgang ziet toch zeker 2 weken rust bieden en dan kijken hoe het gaat.

Dieren fysio is ook een hele goede optie..heb ik ook al hele goede dingen over gelezen!

(ben zelf eens met Buddy bij een fysio in Utrecht geweest....was wel duur maar ze legde alles goed uit en leerde mij hoe het moest)

Ik zou zeker nu nog geen beslissing nemen over het inslapen!

Wie weet gaat dat 2e pootje straks ook weer een beetje werken....en als ze daarbij straks geen pijn heeft en gewoon haar vrolijke zelf kan zijn is het goed toch?

Misschien zou ik zelf toch eigenlijk wel nog even een foto laten maken voor de zekerheid....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ff op de site geneusd, idd janneke en ik denk steven..

Nou ja ze gaat nog altijd vooruit.. 1 pootje trilt nu ook.

Ze plast alleen nog niet, maar die zenuw zal wel beklemd zitten denk ik.

Heb al rondgezocht naar dierenfysiotherapie hier in de buurt, maar voor konijnen nog niet echt gevonden..dus ik zoek verder!

ik wil van de week een afspraak maken voor toch een foto, want ze knapt op , niet optimaal, dus wil weten wat het nu echt is en wat er te zien is. Zal dan ook wel naar 1 van hun vragen

aangepast door xnienetjex
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt het beste een dierenfysiotherapeute mailen en zeggen dat je een konijn hebt en wat die heeft. De meesten behandelen honden en katten, maar ook konijnen hoor. Maar er is geen dierenfysiotherapeute die alleen maar speciaal voor konijnen is, dus daar moet je dan ook niet naar zoeken. Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou vandaag merkte ik op dat ze een aantal wonden aan het ontwikkelen is.. :(

Ik denk dat het dus maar beter is als we er laten gaan.. Zo gaat ze dus wel pijn krijgen..

Hebben nu besloten morgen naar de DA te gaan, foto te laten maken wat het precies is.. is het herstel weinig kans.. Dan laten we der maar gaan..

Mocht er wel een kans zijn hersteld ze van die wonden ook wel maar vrees van niet..

Hou jullie op de hoogte!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben ongeveer hetzelfde meegemaakt maar dan met de voorpootjes. Ze beweegde deze ook niet en viel telkens om. Dit kwam door ook een ongelukkige val. We gingen naar de DA, deze maakte geen foto's en zij ook dat of ze moest inslapen of we moesten haar caprofen geven. De laatste optie namen we natuurlijk. Na een paar dagen had ze een wondje rond haar nagel, ze kreeg pretnison en endofloxoral. De DA bleeft maar zeggen dat we haar moesten laten inslapen omdat ze geen kans meer had, we zijn toen voor een second opinion naar een andere DA gegaan, deze heeft wel foto's gemaakt en ze had dus al haar vingertjes gebroken.

Nu zijn we een paar weken verder en het gaat steeds beter.

Ik raad je dus aan om:

- foto's te laten maken

- naar nog een andere dierenarts te gaan

- vooral op je gevoel te vertrouwen

- te kijken of het diertje geen pijn lijdt, je moet ervoor zorgen dat het leven geen lijden wordt.

Ik hoop dat het goed komt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja de wondjes komen van het liggen.. Ze zitten op haar achterlijfje , en tussen der pootjes. Geven haar wel wisselligging maar denk dat ze er ook zelf aan zit.

Ze zijn denk ik ook van nattigheid. Ik was der als ze helemaal onder de urine zit. Soms kunnen we haar namelijk niet helemaal uit laten plassen of zijn we te laat. Dus kunne ook nog eens smetplekken zijn van de urine evt. Maar goed ben ze gelijk aan het behandelen met een zalfspray, hebbe we de vorige keren bij haar buikwond ook gebruikt!

En toch fijn te horen dat zo iets nog goed kan komen MdV.. Wil ook echt eerst een foto voordat ik een beslissing neem..Maar vrees dat der rug is gebroken, en of dat wel goed komt.. da weet ik dus niet..

Laten der zo veel mogelijk met rust en wacht in spanning morgen af!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .