Ga naar inhoud

olvarit


Boseetje

Aanbevolen berichten

Hoi ik heb een vraagje over olvarit wortel. Miep is net gecastreerd en ik geef haar eten met een spuitje... en de olvarit vind ze wel erg lekker, heeft ze nog nooit gehad maar ze zuigt bijna aan het spuitje...:D alles goed en wel maar ik ben gewend dat een nijn zelf de hoeveelheid aangeeft en dat ik juist aan moest dringen voor meer.... nu is het andersom, wat mag ze maximaal hebben aan dit spul? ze is 2 kg.

alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Olvarit is niet heel handig te geven als dwangvoeding, aangezien het veel suikers en heel weinig vezels&effectieve voedingsstoffen bevat.

Ik geef als mijn Nijn haken heeft eerst 10 ml dwangvoer en dan nog een ml olvarit wortelhapje ter beloning, maar ik let wel op in hoeverre hij nog meewerkt met het voeren. Dus aan hoeveel ml er nodig is kan ik je helaas niet verder helpen.

Dwangvoeding kun je zelf maken door je biks fijn te malen en een papje ervan te maken met wat water.

Link naar reactie
Delen op andere sites

yup, in olvarit zit heel weinig, eigenlijk is het vooral suiker, zout en wat vitamines, maar niet de broodnodige vezels.

bovendien eet een konijn hierdoor soms minder snel uit zichzelf, want hij krijgt al genoeg binnen zo.

ik geef zelf pas dwangvoer als het diertje niet uit zichzelf begint te eten na een tijdje, en dus niet op voorhand al, maar misschien doe jij dat ook niet hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Miep is een beessie dat door stress al niet gaat eten.... standaard... ik heb haar al 2 jaar en met elke nieuwe situatie: verhuizing, ander hok, operatie... houdt ze op met eten... vandaar dat ik al meteen begin met dwangvoeren... maar ze eet op dit moment gewoon lekker zelf hooi en SS dus geen problemen meer hier... ze krijgt alleen een heel klein beetje olvarit na de medicijnen waar ze een hekel aan heeft...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .