Ga naar inhoud

sterrie is ziek..


talischa

Aanbevolen berichten

lieve mensen

Het is al een tijdje geleden dat we hier voor het laatst waren,onze kleine sterrie is inmiddels een grote ster geworden:p

2 weken terug zag ik dat ze plakpoep had,elke dag haar bips goed gewassen,schoon gehouden,gezorgt dat er geen vliegen bij kwamen en na 3 dagen toch maar even langs de dierenarts

Bleek dat ze verder goed gezond is,ze eet en drink ook nog steeds, en dus hebben we een antibiotica en een pijnstiller gekregen

Dat is sinds gister op en ze is goed te pas alleen de plakpoep blijft wat betekend dat ze weer elke keer gewassen moet worden,dit vind ze inmiddels vreselijk

ook zit er nu een grote kale plek net boven haar staartje

de huid is roze en een klein beetje droog (denk van het wassen?)

De dieren arts wil haar weer een antibiotica geven maar dat kan toch niet goed zijn zo snel achter elkaar?

ik weet me even geen raad meer ,doe er alles aan om ons beessie op te lappen maar ik zie geen resultaat ,toch lijkt het alsof ze er zelf geen last van heeft,ze is vrolijk speelt en ligt heerlijk bij ons op de bank

ze is een binnen konijn en loopt bijna de hele dag los.. dus verveling lijkt me sterk..

Kan iemand ons helpen?

bij de dieren arts heb ik het idee dat ze alleen geld willen verdienen..

Bedankt voor het lezen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

de da zegt dat het veel voorkomt die plakpoep,helemaal nu het zo warm is..

Biks mag ze al een paar dagen niet meer,de da stelde voor om alleen nog hooi te geven,dat heeft ze altijd genoeg

Ze krijgt dus ook geen groenten..

ontlasting is op de kweek gezet maar heeft niets opgeleverd..

Ik wil haar niet nog een lading ab geven ,ze vind het zo verschrikkelijk en ik vind het zo zielig om haar zo te kwellen

We willen haar zo graag helpen maar ik heb geen idee meer hoe?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind het een beetje onzin, dat het veel voorkomt met dit weer.

het is misschien wel waar (al twijfel ik daar ook aan, maar goed), maar dan nog is het niet okee.

je geeft biks schrijf je, welk merk en hoeveel? Wat is het gewicht van je konijn? Heeft ze misschien overgewicht?

Is de plakpoep misschien platgedrukte BDK's, of heeft ze echt dunne ontlasting en dus ook geen normale konijnenkeutels?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze heeft altijd het gewone voer van vitakraft gehad en dat gemengt met biks van Supreme Science

Maar van de da moest ik haar,na een paar dagen alleen hooi, maar een heel klein beetje biks erbij geven..

Ze weegt 3.25 kg..

En het gekke is dat er ook hele gewone keutels tussen zitten,elke morgen ligt haar hokje er vol mee

Maar toen ik haar net uit haar hokje haalde zat haar bips er alweer helemaal onder,wat dus betekende dat ik haar weer moest wassen (dit kan toch ook niet goed zijn?)

Zou hierdoor ook haar achterwerkje zo kaal worden?

na 10 minuutjes snel ademen is ze weer helemaal in orde en huppeld ze weer vrolijk door de kamer..

tis zo'n schat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank je wel voor je reactie!!

klinkt mischien stom maar wat is dan precies dat ss voer?

en hoeveel mag ik dan geven?

wel hooi erbij doen?

en die kale plek komt dat van het wassen denk je??

Zou ik dan ook nogmaals naar de da moeten en haar nog een ab kuur laten geven (lijkt me niet goed) of zal ik het ff op dat voer enzo proberen?

en dat wassen,kan dat wel gewoon elke dag want het is wel echt nodig?

excuses voor al die vragen maar ik heb het idee dat ik hier verder kom dan bij de da

aangepast door talischa
Link naar reactie
Delen op andere sites

ss is sience selectieve dit is, volgens de meesten, het beste voer. het zijn gewoon staafjes zonder al die dikmakers van gemengd voer erdoor heen.

je mag van ss 10-15 gram per kg lichaamsgewicht geven.

een konijn moet onbeperkt hooi hebben dus dat mag echt nooit ontbreken!

ik denk dat die kale plek komt door het wassen ja.

ik zou het eerst met voer proberen, ab is natuurlijk niet goed voor de gevoelige darmen

als haar kont vies is moet je haar wel wassen maar dan wel goed afdrogen ivm de vliegen.

ik hoop dat het snel weer goed gaat met je konijntje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je DA niet uit kan leggen waarom hij AB wil geven dan zou ik een betere DA zoeken. Deze klinkt niet erg konijnkundig. AB is zeker niet een medicijn wat je maar 'voor de zekerheid' geeft als je geen idee hebt wat er precies aan de hand is. Zelfs van de AB's die konijnen wel mogen hebben werd mijn nijn ziek, dus ik vind het een beetje een rare reactie van je DA

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .