Ga naar inhoud

GEzondheid logeer konijn, graag tips


Successie

Aanbevolen berichten

overigens vind ik wel dat jouw vrienden (eigenaars van dit konijn) hadden moeten zeggen dat de ziekte besmettelijk is in direct contact. echt nalatig vind ik dat, zeker omdat je zelf konijnen hebt. als je het niet vertrouwd zou je misschien een second opinion kunnen vragen bij je eigen da, als hij bv achteruit gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ook nalatig, ben gewoon te naief, als jullie het niet gezegd hadden was ik niet eens gaan bellen met de da. Dit zijn geen vrienden hoor, ik vang gewoon hun konijn op, had ze nog nooit eerder gezien. Ze hebben hun konijn laten enten omdat ik dat vroeg en toen ging het over de keutels, daar waren ze dan denk ik ook nog nooit mee naar de dierenarts geweest.

IK heb mijn keukendeur opengezet en het konijn hierbinnen zodat hij naar zijn ren en hok kan lopen en naar binnen. Hij is wel opgeknapt en hij heeft nu gekeutelt, na een massage, CC, en een wortelloofje. Hij heeft ook weer SS gegeten.

Het is natuurlijk niet niets als je heel slecht ziet en dan in een week 2x te verhuizen. Morgen ben ik de hele dag thuis voor extra aandacht.

Als de mensen hem kunnen halen heb ik nog wel een lijstje voor ze;),die vader moest nog aan het kind vragen of het konijn hooi at, die zei twijfelend ja... maar het andwoord is echt nee. Ik heb nu 2 soorten geprobeerd, zal morgen nog een 3e proberen... Ben wel heel blij dat ze SS hebben meegegeven.

De nagels zijn niet lang, volgens mij is er echt een botje omgedraaid ... ooit. ..

Kan ik het maken om dat allemaal te zeggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja natuurlijk kan je dat maken! Zij zadelen jou er toch mee op! Ik zou ze ook duidelijk zeggen dat je het, op zijn zachtst gezegd, niet prettig vindt om een konijn op te vangen, zonder dat de eigenaren gemeld hebben dat het dier een besmettelijke ziekte heeft. Vergoeden ze dierenartskosten, heb je daar afspraken over gemaakt? Anders zou ik dat alsnog doen (kan je ze telefonisch bereiken?) en naar de dierenarts gaan met dit konijn. Ik zou ook duidelijke afspraken maken over eventuele dierenartskosten voor jouw konijnen, in het geval dat ze besmet geraakt zijn.

Ik zou beleefd, maar wel heel duidelijk naar die mensen zijn.

aangepast door pechkonijn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb om deze reden ook gevraagd naar de dierenarts. Ik heb bij de gene waarvan ik cavia's op gevangen heb er naar gevraagd wat ze wilde dat ik deed in het geval van ziekte en merkte dat ze er erg van schrok, dit konijn was de 2e en door de reactie van de eerste heb ik er niet naar gevraagd.

Ik denk dat ik er achter ben wat er gister aan de hand was, dat arme konijn kon gewoon het drinkflesje niet vinden of zo.. ik had hem er eerder al bij gezet... maar hij heeft de rest van de avond zitten drinken, niet aan een stuk door.

Na de Critical care (klein spuitje) en wat drinken ging hij weer eten. Zijn keutels zijn ook beter en veeeeel meer.

Ik maak me nu niet meer zo'n zorgen.

Ik zal ze wel adviseren het konijn te laten castreren en toch de SS te geven (die man zei namelijk hij at de biks ook goed, dus ik zei, ja als hij die goed eet is dit niet per se nodig.. er vanuit gaande dat het dier ook hooi at).

Het is frustrerend dat het een konijn is wat denk ik heel veel ruimte heeft in de tuinen, met andere katten enz, en waarschijnlijk ook van de kinderen, maar dus niet van de volwassenen.

Ze zitten in een ander werelddeel, maar ik mail binnen kort een update en zal de punten ook noemen.

pfff wel spannend.

Bij de volgende dieren zal ik weer vragen om de dierenarts, over de ziektegeschiedenis enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijgen logees standaard een water bak naast de drink fles.....

pas als ze uit de fles drinken gaat de waterbak weg.

Mensen moeten mij altijd toestemming geven in geval van nood naar een da te gaan.

Hier vraag ik dus ook naar ( kosten zijn voor hun)

Helaas heb ik hier al een keer gebruik van moeten maken.( haken op de kiezen) (staat in me weblog)

Bewuste konijn heeft me heel veel tijd gekost en zorgen, maar ging weer fit naar de baasjes terug.

Wat ik eigelijk nog erger vind in dit verhaal dat dus een al ziek konijn simpel weg geƫnt is. Met alle risico's van dien!

Zijn pootje of teen kan gebroken zijn geweest.....het ontgaat me nu wat heeft dit konijn percies wat besmettelijk is?

Logeer dieren zitten hier altijd apart van mijn eigen dieren dit omdat ze andere bacterien hebben, en eventueele ziektens uit te sluiten met overbrengen. Dit gebeurt overigens ook vaak in opvangen.

Als je meer konijnen hebt ben je ook bekend met de risico's die je loopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet ook dat je eigenlijk een quarantaine gebied moet hebben. In het hok zat 1 hoek waar ze in contact met elkaar kwamen en het was laxheid van mij dat ik dat niet heb afgesloten anders zat er een meter tussen, is ook nog dichtbij.

De infectie die hij heeft in zijn oog is besmettelijk bij direct contact, het is dus geen besmettelijke ziekte maar een besmettelijke infectie van het oog.

Het dier heeft hier vaker last van. Verder dronk dit konijn al uit het flesje, maar door de verhuizing en zijn slecht ziendheid kon hij het gewoon niet meer vinden.. (had het nog specifiek laten zien).. arm beest.

Of de inenting effect heeft op de ooginfectie weet ik niet, maar ze gaan naar de slechtste dierenartsen praktijk die ik hier ken.

De 2 konijnen van morgen komen binnen bij de cavia's (maar dan los in de kamer), maar na dit konijn zal ik zeker mijn vraagje lijstje weer uitbreiden.

Wat ik het ergste vind is dat ze dus eigenlijk niet eens weten wat hun konijn eet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je meer konijnen hebt ben je ook bekend met de risico's die je loopt.

Dat geloof ik absoluut.

Ik ben helaas door mijn werk in de kinderboerderij, het asiel en mijn studie ook bekend met de risico's.

Ik kleed me altijd om voor ik naar huis ga om mijn dieren niet ziek te maken, maar ik in dit geval was ik naief .. ging er van uit dat als een dier vanuit een goed verzorgde situatie kwam ... nou ja...

dit hoef je ook maar 1 x meer te maken om de naieviteit kwijt te raken.

Dit is voor het eerst dat ik thuis andere dieren dat katten opvang....

En gunde het konijn het contact met andere konijnen ook zo...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een gedoe, ik moet zeggen dat het konijn echt ziek oogt. Ik weet niet, die blijk in zijn oogjes staat me niet aan. Natuurlijk mag je ze er op aanspreken, jij zit er nu maar mooi mee. Vaak is het onkunde, van jou kunnen ze nog veel leren!

Succes met dit konijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

je doet je best en we leren allemaal elke dag bij. als ik vreemde konijnen zou opvangen zou ik misschien wel een soort van klein contractje opstellen waarin bepaalde afspraken staan. bv over het enten van het konijn en over de dierenartskosten die je evt moet maken. uiteraard moet je natuurlijk wel ook afspreken dat als het bv over een operatie gaat of misschien boven een bepaald bedrag komt dat je eerst overlegd met de eigenaars. zelf heb ik een konijn van goede vrienden opgevangen en daar ook gevraagd dat ze me een telefoonnummer gaven waar ze 24 uur per dag bereikbaar op waren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat het konijn er ook ziek uit ziet. Hij is niet super mager, maar wel mager, het lijkt alsof hij een balbuik heeft (hoe leg je dat uit?). En dan die natte voorpoten en waterige oogjes.. Vervelende situatie zeg, arm konijn. Succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn voorpoten zijn niet nat, maar vies. dscf0515.jpg

Het gaat nu wel goed, behalve de natte oogjes, en het feit dat het konijn alleen zit. IK denk dat ik dat heel erg voel en me daarom zo'n zorgen maak. Hij is in een nieuwe situatie en geen steun, en dan plotseling zie ik die natte ogen die ik niet ken...

.. en merk ik dat hij helemaal geen hooi eet..

Maar toen kreeg ik nog 2 konijnen en ik vroeg of ze hooi aten, toen zei hij ja, dat geef ik af en toe wel:P ;)

Ik heb geen contractje maar wel van allemaal 06 nummers en de namen van de dierenarts.. Dus als er wat is neem ik contact op..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook als mensen mij vertellen het konijn eet goed ......sluit ik slecht eten nooit uit....

Hoe beoordelen ze goed eten en keutelen?

Hier hou ik altijd een oogje toe of het daadwerkelijk zo is.

Elke vorm van stress verhuizing kan een konijn tijdelijk veranderen, dat ie stopt met eten en of drinken dus wees je daar altijd van bewust.

Ook hier met mijn nieuwe vakatie gangers.....druk in de verharing en weigeren bix te eten, naast het warme weer.

Ik handel atijd snel en zorg wel dat ze dan andere dingen eten, maar toch is het belangerijk op te letten en te observeren.

En ik ben altijd blij als ze gewent zijn groen te eten!

( Ik maak het mijzelf iets makkelijker door dat alle logees hier geboren zijn en met groen voer zijn opgegroeid)

Dus de eigenaren zelf weten al percies wat ik van hun verwacht wat de konijnen eten.:mdr:

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .