Ga naar inhoud

tips medicatie geven?


jolanda80

Aanbevolen berichten

mijn nijn heeft snot en heeft hiervoor een ab kuur gekregen. het gaat niet zonder slag of stoot om dit te geven wie heeft de tip ho ik het het makkelijkste kan doen nu doe ik het met een spuitje in zijn bekje maar eer ik hem goed vast heb ervoor pfff. zo zielig is er nog een ansdere manier?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een blaadje witlof gaat hier vaak heel goed, of probeer hem in een handdoek te wikkelen zodat hij geen kant uit kan.

Hier lukte het ook nooit en ik ben er eigenlijk een beetje simpel in, die medicijnen moeten erin anders worden ze niet beter. Dus lukt het zo niet? Nou dan iets hardhandiger en in de houdgreep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Hilke heeft gedaan heb ik ook gedaan, en werkt perfect! Na Gos d'r castratie moest ze pijnstilling hebben, ik heb toen een kwakje wortelpap op een blaadje witlof gedaan en op dat kwakje de pijnstilling gespoten. Ze likte het drapje er gulzig af en het blaadje witlof ging er daarna ook goed in. Echt een aanrader dus :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik moet ze beide 0,4 ml geven de da deed het zo makkelijk van de week maar ik heb er toch meer moeite mee haha zit helemaal onder de haren als we klaar zijn. als ik het nu door de biks doe dan weet ik niet of ze beide even veel hebben gehad aangezien ze allebei uit het zelfde bakje eten. ook zo met de witlof ze eten van dezelfde schaal. wortel zijn ze niet zo gek op nog (zitten pas net op groen voer)

aardbeitjes hebben ze nog niet op hier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij medicatie aan 2 konijnen zou ik inderdaad gewoon doen zoals je nu doet omdat je anders het risico loopt dat de ene heel veel krijgt en de andere niks...

Wordt dus gewoon lekker een kuurtje worstelen dan.....

Laat je ook niet in de maling nemen door ze....gewoon de baas zijn wil ook helpen....niet bang zijn dat je ze pijn doet....en als ze hum meds hebben gehad wat lekkers geven.

Zet ze tijdens het medicijnen geven op een vaste plek dan weten ze ook waarom en hoelang ze daar moeten zijn...(hier was het standaard de eettafel bij "probleemmedicijnen";werden ze dan alleen opgezet voor medicijnen en verder nooit).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet niet of je de mogelijkheid hebt dat iemand je helpt, maar ik heb vorige week bij de konijnenopvang gezien hoe ze het deden met zijn twee-en en sindsdien doen wij het ook zo. Ik probeer het zo goed mogelijk uit te leggen. Iemand pakt de nijn vast; een hand gedeeltelijk op het borstje en de voorpoten vasthouden en met de andere hand het kontje ondersteunen en tegelijkertijd de achterpoten vasthouden. Dan heeft de andere persoon om met een hand het kopje eventueel vast te houden als de nijn hem weg draait en de andere hand om medicijnen toe te dienen. De nijn zelf heeft dan weinig ruimte. Werkt perfect!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .