Ga naar inhoud

2 vraagjes


lliesje

Aanbevolen berichten

ons konijn heeft steeds honger ik geef hem een grot hand korrels smorgens smiddags groen en savond nog korrels en dat is steeds allemaal op! moet ik meer geven?

onze stamper gaan flink in zijn toiletje maar vanaf ik er hooi naast zijn toiletje leg plast hij daar wat moet ik doen? altijd het hooi in zijn toiletje leggen dan?

ik ben blij dat deze forum er is hoor we zijn hier nog groentjes:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

heeft hij honger, of heeft hij trek?

een konijn zal altijd wel proberen wat eten los te peuteren, en als je daaraan toegeeft, blijven ze het proberen. Ik zou als ik jou was (en je dat nog niet gedaan hebt) je konijn wegen en dan uitrekenen hoeveel hij/zij nodig heeft op een dag. Als je gewone korrels/biks geeft dan kun je geloof ik 20 tot 30 gram per kg lichaamsgewcith van het konijn aanhouden, geef je Science Selective, dan is het meen ik 15-20 gram per kg. En daarnaast nog het groenvoer en hooi. Dan weet je echt zeker dat je konijn genoeg heeft en als hij/zij dan nog "zeur" om eten is het gewoon trek. En hou je konijn in de gaten he, is hij/zij actief, valt hij/zij af of blijft 'ie mooi op gewicht? Want ieder konijn is anders en die aantal grammen per kilo zijn maar een richtlijn (ik weet de getallen overigens niet 100% zeker, maar iemand na mij zal het wel zeker weten en het even opschrijven voor je).

Link naar reactie
Delen op andere sites

kleine toevoeging. Voor SS wordt meestal 10-15 gram per kilo volwassen konijn gerekend.

Hier doen ze ook altijd alsof ze uitgehongerd zijn hoor. Dat is konijn eigen. Zo lang ze goed op gewicht blijven is er niks aan de hand.

Over dat plassen, dat doet hij sinds je hooi naast de wc legt? Misschien handig om het hooi dan ergens anders neer te leggen, of in een ruifje boven de wc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga hem straks wegen we hebben hem nu 3weken ongeveer en hij is al goed verdikt!

als ik de hooi in het wcke leg gat hij er mooi op leg ik het elders dan gaat hij daar plassen gelijk waar het ligt

onze dierenarts rade een ruifje af omdat dat hooi in zijn oogje kan prikken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga hem straks wegen we hebben hem nu 3weken ongeveer en hij is al goed verdikt!

als ik de hooi in het wcke leg gat hij er mooi op leg ik het elders dan gaat hij daar plassen gelijk waar het ligt

onze dierenarts rade een ruifje af omdat dat hooi in zijn oogje kan prikken?

Nou die dierenarts heeft maar een raar verhaal bij een ruifje... Ik heb heir gewoon een ruifje en een hooibal aan het 'plafond' van het hok en dat gaat helemaal prima hoor. Stuk frisser inderdaad ook voor het konijn als hij er op wil plassen. Ik heb trouwens ook een kattenbakje voor ze, daar doen ze het prima in, maar helaas heeft er 1 ook een vast plas/poephoekje in het nachthok. Ach ja, als het daarbij blijft kan ik het nog wel makkelijk bijhouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .