Ga naar inhoud

vieze kont


fluffy89

Aanbevolen berichten

Mijn ram heb ik ongeveer een half jaar geleden bij een konijnen opvang vandaan waar hij was opgevangen nadat hij in een verwaarloosde situatie zat. Hij zat hier in een klein hok met andere rammen waardoor ze gingen vechten. hij had veel wonden en nu littekens.

Al sinds ik hem heb hangt zijn staart heel erg naar beneden en los (misschien ook door het vechten gekomen),

nu sinds de laatste tijd zit er steeds een hele grote harde bal van poep en stro aan zijn kont en staart.

Ik heb hem net even op zijn rug gelegd en schoon gemaakt maar dit gaat heel moeilijk. De poep zit helemaal vast.

Ik zag ook dat zijn staart bijna helemaal tegen de anus hangs waardoor waarschijnlijk de poep blijft hangen en daar blijft weer stro aan vast zitten.

Maar normaal gesproken hoort een konijn zich toch helemaal zelf te wassen? en wat moet ik hier mee doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als een konijn zijn blindedarmkeutels bijvoorbeeld niet opeet, kan het aan zijn kont blijven plakken. Of misschien heeft hij diarre gehad...

1 Van mijn konijnen heeft dit pas ook gehad en vorig jaar ook 1x. Het is wel belangrijk om het snel schoon te maken met dit warme weer, ivm vliegen. Ik heb een deel eraf geknipt met een schaar en de rest met een washand en warm water.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .