Ga naar inhoud

Crimson en Pien geent


Clover

Aanbevolen berichten

Gisteren ben ik met mijn twee nijnen naar de DA geweest voor de entingen.

Het duurde even voor ik ze in de vervoersmand had. Ik kan ze namelojk niet pakken, dus ze moeten er zoveel mogelijk vanzelf in. Na 10 minuutjes was dat mooi gelukt.

Het was wel warm, maar de auto heeft airco, dus dat ging allemaal goed.

Ze zijn beiden helemaal gezond. We erg gestsressed. Crimson vocht van angst, dat was wel even sneu. Maar we waren gelukkig zo klaar. Pien was alleen maar boos en kroop grommend helemaal weg onder haar grote vriend.

Crimsson weegt 4,3 kg en Pien 1,4

Ik heb voor beiden ook Panacur meegenomen om ze preventief te gehandelen tegen EC.

Gisteravond de eerste dosis en gelukkig eten ze het van een blaadje witlof. Ik was al een tijdje aan het oefenen met uit de hand voeren, dus dat is wel fijn.

En ik kreeg bij elke enting nog een proefzakje SS. Die ga ik ook lekker uit de hand voeren. Misschien worden we dan nog wel eens vriendjes :yes:

Toen we weer thuis waren, gingen ze snel allebei languit liggen. Na een stukje wortel waren ze al snel weer rustig.

Wat een avontuur voor ze!

Link naar reactie
Delen op andere sites

A gossie. Ik heb in je fotoalbum gekeken. Wat een prachtig duo, die twee. Ik zie het voor me, een chagrijnige Pien die zich verstopt onder de grote Crimson. Fijn om te horen dat ze geen last hebben gehad van de warmte. Airconditioning lijkt me erg handig met konijnen aan boord:) Bijzonder dat je dit hebt gedaan, zo snel na de gebeurtenissen met Flake afgelopen week. Lijkt me best moeilijk..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik wilde deze twee graag preventief gaan behandelen met Panacur, maar ze zijn geen van beiden gewogen de laatste tijd. En er waren van die entingsdagen, dus heb meteen de koe maar bij de horens gevat.

Het was wel even slikken toen de DA zei dat ze het gehoord had van Flake en dat ze het zo naar vond.

Maar aan de andere kant was dat toch ook wel weer prettig. De DA leeft altijd zo mee en dat is erg fijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dat dubbele gevoel kan ik me voorstellen. Je wordt er aan herinnerd op een moment dat jij het misschien liever niet wilt. Maar fijn dat de DA zo hartelijk met jullie mee leeft.

Praktisch dat je meteen meerdere dingen hebt gecombineerd in één afspraak. Dat scheelt stress, tijd en centen. Heb je Panacur mee gekregen voor Crimson en Pien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep!

Ik ben wel een beetje ruimer aan het overdoseren, want ik heb nare ervaringen met het net tegen de dosis aanzitten. Het zijn onhandige pillen en helemaal zuiver delen kun je ze niet.

Ik geef Crimson een halve pil en Pien 1/4. De pillen zijn 250 mg.

1/8 zou voor Pien goed zijn en voor Crimson ongeveer 1/3, maar dan ben ik toch bang dat ik misschien te krap deel. Dus dan maar wat teveel. Het lichaam neemt het niet op en het is maar voor twee weken.

Ze eten het van een blaadje witlof uit mijn hand. Beetje vastplakken met een pietsie appelmoes en dat gaat prima!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .