Ga naar inhoud

Hoe slecht is natgespoten en patat?


Clauuxx91

Aanbevolen berichten

Af en toe kan ik zo boos worden op me stiefvader, vooral als het om konijnen gaat.

ik was net het hok aan het verschonen en de konijnen zitten weleens aan de planten.

Ik probeer ze telkens weg te jagen, maar dat gaat lastig met 2 konijnen en je moet het hok nog ondertussen schoonmaken.

Nou lette ik even niet op en spoot me stiefvader Max nat.

Ik zei dat hij dat niet moest doen omdat ze dan onderkoeld kon raken.

Daarna kreeg Max een patatje, ik zei daar wat van.

Maar trek nergens wat van aan omdat hij ook altijd koekjes en teveel brood geeft. (alleen aan Max, Muffin is mijn konijn dus daar blijft hij van af)

Maar goed Muffin zat toen aan de planten en toen werd Muffin nat gespoten, toen ging ik door het lint en werd vervolgens zelf nat gespoten.

Ik heb ze nu wel afgedroogd en weer in een schoon hok gedaan.

Sorry moest dit even kwijt, maar me vraag is af het kwijt kan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hangt ervan af hoe nat.

als het met een plantenspuit was is het niet zo erg.

mijn konijnen zitten vaak ook gewoon buiten in de regen.

alleen als het heel koud is kunnen ze onderkoeld raken.

dat patatje weet ik niet, dacht dat aardappels giftig waren, maar misschien is dat alleen rauw.

goed is het zowiezo niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt mij idd niet echt goed nee. Ze worden door regen ook wel eens nat, zelfs dan maak ik

mij al zorgen. Opzettelijk nat maken vind ik helemaal zielig voor ze.

En friet en snoep, Tsja dat lijkt me logisch dat dat niet mag! Straks raken ze helemaal aan de diarree, hebben niet zo'n sterke darmpjes en kunnen niet overgeven zoals ons als ze misselijk zijn! Succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aardappel is volgens mij giftig. Toch zeker de aardappelschillen.

Wat is natspuiten? Heel erg nat of eventjes erover gaan?

Nu ja, sowieso vind ik het niet echt kunnen. Als jij dat niet graag hebt, kan ik mij niet inbeelden dat jouw vader dit dan nog eens met opzet doet om jou uit te dagen/pesten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stiefvaders..... Als de vriend van mijn moeder zoiets zou flikken dan is het niet te best..

Als ik het goed begrijp is Max van je stiefvader en Muffin van jou maar ze zitten wel samen?

Patat lijkt me sowieso niet goed.. Er zit ook veel zout aan wat heel slecht is voor hun nieren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee maar als er honden aan dood kunnen gaan is het zeker niet goed voor konijnen..

Wat je eraan kunt doen?

Een rol ductape? ;)

Misschien dat je er eens met hem rustig over moet gaan praten. En uitleggen dat het gewoon niet kan zo..

Ook het nat spuiten met de tuinslang is gevaarlijk.. Wat bezielt die man?..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die aardappel die de hond gegeten had kwam rechtstreeks van het land,

de dierenarts had toen ook gezegd dat dit giftig kon zijn, iets met "blauw" huppelpup heette dat giftige gedeelte, weet ik niet meer precies. Kreeg hij uiteindelijk na heel veel braken een hartaanval door, heel zielig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die aardappel die de hond gegeten had kwam rechtstreeks van het land,

de dierenarts had toen ook gezegd dat dit giftig kon zijn, iets met "blauw" huppelpup heette dat giftige gedeelte, weet ik niet meer precies. Kreeg hij uiteindelijk na heel veel braken een hartaanval door, heel zielig

dat zal toch niet gebeuren door een patatje?! Merk nog niks aan Max.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aardappel is een nachtschade, net als tomaat. Tomaat kunnen ze ook eten, het groen is giftig.

Ik vind het zout en het vet zorgelijker dan de patat zelf. VInd het ook erg dat je stiefvader hierin niet naar je luistert.

Het nat spuiten als ze binnen zitten is geen ramp, als het konijn maar zich maar weer droog krijgt. Een konijn in goede conditie, zeker binnenshuis moet dit wel kunnen doen.

Die gekke dieren laten zich af en toe ook helemaal nat regenen (zoals iemand al zei). ALleen als konijnen er voor kiezen nat te worden weten ze dat ze dat aan kunnen (om het maar zo te zeggen), als jouw stiefvader ze natspuit is dat niet de keuze van het konijn, ik vraag me ook af of water bij een konijn helpt als 'straf' net als bij een kat.. ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, maar zou het konijn het ook linken aan het gedrag wat hij niet mag?

Een konijn is natuurlijk al banger aangelegt, dus ik kan me voorstellen dat het helemaal banger word (voor de spuitende mens) en het niet als waarschuwing ziet voor het eten aan de plant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet hem dan op het juiste moment straffen.. Dat word vaak verkeerd gedaan waardoor het heel verwarrend is voor een konijn, wat hij nou precies verkeerd doet en hij overal bang voor kan worden.. Misschien word hij al bang als er iemand aan komt lopen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met nat spuiten.. ..moet ik mij daar echt z'n rechte straal water bij voorstellen? Dat lijkt mij niet zo goed, omdat een harde straal water niet goed is voor de oren en zo.

Misschien dat een buitenren een hoop scheelt (in ieder geval voor de planten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .