Ga naar inhoud

Ik weet niet wat het is :O :(


Merel,

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Mijn nijntje is nu 11 weekjes.

Het viel me vanaf het begin dat ik hem kreeg al op

Dat wanneer hij stil zit met zijn kopje heel langzaam naar rechts of naar links beweegt.

Ik heb het gevoel dat hij het automatisch doet..

Weet iemand wat het is?

Of wat ik het beste kan doen?

Ik hoop niet dat het iets ergs is.

Mijn vorige konijn had het namelijk niet..

Graag tips! :love:

Dankjewel!!

Groetjes Merel en Pien (L)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weetje, ergens dachten een paar mensjes die werkten in een tuincentra (waar ik stage loop) dat de konijn die ze daar zelf hadden zitten, ook albino, blind was omdat hij zo heen en weer bewoog en hadden hem dus gratis weg gegeven.. Ik zei al dat hij niet blind was maar goed.. Kun je zien dat ze geen kennis hebben :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

oftewel Merel, dit is iets wat typisch bij albino konijntjes vaker voorkomt :)

Scheve kop/EC is iets heel anders en veel heftiger. Ik denk niet dat je daar in dit geval bang voor hoeft te zijn. Als je nijntje echt scheef gaat met het koppie is het wat anders, dan is een da wel aan te raden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De iris is, door het ontbreken van melanine, ongepigmenteerd. De bloedvaten van het netvlies schemeren door en geven de iris een rode of lichtblauwe kleur. Omdat hun ogen weinig licht verdragen, knijpen albino’s er vaak mee, zelfs als ze binnen zijn. Daarnaast hebben ze dikwijls last van verminderde gezichtsscherpte en van nystagmus (het onwillekeurig bewegen van de ogen).

Een albino moet een grote moeite doen om zich te kunnen oriënteren in fel daglicht en om overgangen in lichthoeveelheden te nemen. Voor hen is het ook moeilijk om details te zien. Bovendien is er na enige tijd vaak kans op blindheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .