Ga naar inhoud

Gras en onkruid geplukt, nog lang houdbaar?


Clauuxx91

Aanbevolen berichten

Ik heb geen idee hoe lang je het kunt bewaren maar ik heb wel een oplossing voor het gras probleem gevonden.

Ik ga morgen een tuinplank halen, deze ga ik verzagen in 4 stukken en die zet ik met hoekijzers aan elkaar tot een rechthoekige bak waar ik wat aarde in stort en gras in ga zaaien of zo'n grasmatje kant en klaar in doe.

Ik maak de bak ongeveer 80 centimeter lang en 40 centimeter breed. Deze komt dus in de ren van mijn nijntjes te staan en daar mogen ze lekker van eten en eventueel in graven.

Oh ja ik ga de binnenkant van de bak bekleden met worteldoek, evenals de bodem dus zodat de aarde er niet uit kan spoelen. Zo kun je ook nog volgens mijn man de bak verplaatsen zonder al te veel rotzooi te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen idee hoe lang je het kunt bewaren maar ik heb wel een oplossing voor het gras probleem gevonden.

Ik ga morgen een tuinplank halen, deze ga ik verzagen in 4 stukken en die zet ik met hoekijzers aan elkaar tot een rechthoekige bak waar ik wat aarde in stort en gras in ga zaaien of zo'n grasmatje kant en klaar in doe.

Ik maak de bak ongeveer 80 centimeter lang en 40 centimeter breed. Deze komt dus in de ren van mijn nijntjes te staan en daar mogen ze lekker van eten en eventueel in graven.

Oh ja ik ga de binnenkant van de bak bekleden met worteldoek, evenals de bodem dus zodat de aarde er niet uit kan spoelen. Zo kun je ook nog volgens mijn man de bak verplaatsen zonder al te veel rotzooi te krijgen.

als het aan mij lag hadden we nog gras, maar helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen idee hoe lang je het kunt bewaren maar ik heb wel een oplossing voor het gras probleem gevonden.

Ik ga morgen een tuinplank halen, deze ga ik verzagen in 4 stukken en die zet ik met hoekijzers aan elkaar tot een rechthoekige bak waar ik wat aarde in stort en gras in ga zaaien of zo'n grasmatje kant en klaar in doe.

Ik maak de bak ongeveer 80 centimeter lang en 40 centimeter breed. Deze komt dus in de ren van mijn nijntjes te staan en daar mogen ze lekker van eten en eventueel in graven.

Oh ja ik ga de binnenkant van de bak bekleden met worteldoek, evenals de bodem dus zodat de aarde er niet uit kan spoelen. Zo kun je ook nog volgens mijn man de bak verplaatsen zonder al te veel rotzooi te krijgen.

hopen dat ze dat gras tijd geven om te groeien, hier wordt ieder sprietje wat boven de grond uit durft te komen meteen opgegeten.

ik denk dat je een zandbak gaat krijgen ipv een grasbak hihi.:P

mss moet je eens kijken voor een stukje graszode om erin te leggen. maar ik geeft dat ook niet veel kans...

succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik ben me er van bewust dat ik regelmatig nieuw gras zal moeten zaaien/kopen.

Ik denk ook dat ik bij een tuincentrum zo'n grasrol ga halen en die erin leg. Dan eerst het gras even laat hechten en goed groeien buiten de ren en dan de bak op bezemstelen de ren in rollen :-)

Mijn konijntjes hebben trouwens ook peterselieplantjes in hun ren staan in plantenbakken. Ik heb 2 bakken met elk 3 plantjes erin, eentje staat in de ren om te eten en de andere staat buiten de ren om te groeien :-) Dit gaat al een hele poos heel goed, dus ik heb ook goede hoop met het gras.

Mocht het nu niks worden dan haal ik de aarde eruit en mik ik er speelzand in ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had vorig jaar enorm veel gras en dat ben ik ook gaan knippen met het idee om het in porties aan de konijnen te geven. Maar het was binnen een paar dagen hooi geworden :P

Nu heb ik gras gezaaid buiten het hok. Een soort tweede ren eigenlijk. Zodra het gras te hoog wordt, mogen de konijnen daar los in (nadat ik ze natuurlijk heb laten wennen aan gras eten). Heb ik mooi levende grasmaaiers in mijn tuintje :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had vorig jaar enorm veel gras en dat ben ik ook gaan knippen met het idee om het in porties aan de konijnen te geven. Maar het was binnen een paar dagen hooi geworden :P

Nu heb ik gras gezaaid buiten het hok. Een soort tweede ren eigenlijk. Zodra het gras te hoog wordt, mogen de konijnen daar los in (nadat ik ze natuurlijk heb laten wennen aan gras eten). Heb ik mooi levende grasmaaiers in mijn tuintje :)

haha dat is wel een goede :D

kunnen ze zich eens helemaal uitleven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .