Ga naar inhoud

Newton en Einstein worden gecastreerd


MelanieB

Aanbevolen berichten

Ondanks dat ik het hoofd koel probeer te houden, ben ik erg zenuwachtig. Newton en Einstein zijn nu bij de DA om te worden gecastreerd.

We hebben ze om kwart voor tien gebracht en kunnen ze om drie uur weer ophalen.

De tijdelijke binnenhokken staan ingericht klaar, ik moet er alleen vanmiddag nog vers groen in doen.

Ik hoop zooooo dat het net zo soepel gaat als bij een paar andere BB konijnen.

Newton en Einstein zijn gezond, jong (maand of acht) en eten en keutelen normaal goed, dus geen reden voor ongerustheid. Maar toch.... man oh man wat ben in zenuwachtig.... :s .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou meteen een vervolg met wat bibbers. De DA belde net dat het op zich weer goed gaat. Maar, we krijgen Einstein wel maar Newton niet gecastreerd terug. Ons kleintje (Newton) was er bijna niet meer. De DA had hem narcose gegeven en hij stopte meteen met ademhalen en kreeg een heel erg lage hartslag. Meteen 'tegengif' er in. Hij ging wel weer ademen maar hield een tijdje een heel lage hartslag.

Nu zitten ze alletwee onder de warme lamp en maken het naar omstandigheden goed. Einstein gaat volgens verwachting. Is nog wat suffig, maar doet het prima.

En Newton die doet het ook weer en is ook nog wat suffig.

De DA heeft van alles uitgelegd over narcose en andere verdovingen, maar uiteraard wilde ze hem niet meteen nog meer plagen en uitdagen.

Ik heb gezegd dat het geen noodzaak is en dat Newton dan maar alleen moet blijven.

Zij vond ook: liever in leven ongecastreerd dan dood. Tja, daar heb ik niets tegenin te brengen.

Tjonge jonge, wat een gedoe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje, dat is schrikken zeg!

Misschien kan je hem over een tijdje laten castreren onder lokale verdoving, zodat hij niet nog een keer narcose hoeft? Doet mijn DA ook altijd en gaat prima.

Nou, hopelijk is Newton snel weer opgeknapt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie voor het medeleven en meedenken.

Nog een kleine correctie.... we haalden net de konijnen op en nu blijkt bij thuiskomst (en nadat we ons in de auto al afvroegen wie nu wel en wie niet was gecastreerd) dat de DA de namen heeft verwisseld.

Dus Einstein is niet gecastreerd en 'ze was hem even kwijt' en Newton zit nu heel zielig in het binnenhok te kijken.

Einstein is ook nog niet echt fit, maar hem lukte het in ieder geval wel om te drinken en een beetje witlof te eten.

Newton heeft zijn hoofd nu boven de waterbak en rook een keertje aan een stukje witlof en dat was het voor nu.

We hebben voor vijf (!) dagen pijnstillers die we moeten gebruiken en moeten vrijdag terugkomen voor wondcontrole en hechtingencontrole.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie voor het medeleven en meedenken.

Nog een kleine correctie.... we haalden net de konijnen op en nu blijkt bij thuiskomst (en nadat we ons in de auto al afvroegen wie nu wel en wie niet was gecastreerd) dat de DA de namen heeft verwisseld.

Dus Einstein is niet gecastreerd en 'ze was hem even kwijt' en Newton zit nu heel zielig in het binnenhok te kijken.

Einstein is ook nog niet echt fit, maar hem lukte het in ieder geval wel om te drinken en een beetje witlof te eten.

Newton heeft zijn hoofd nu boven de waterbak en rook een keertje aan een stukje witlof en dat was het voor nu.

We hebben voor vijf (!) dagen pijnstillers die we moeten gebruiken en moeten vrijdag terugkomen voor wondcontrole en hechtingencontrole.

Wij hadden helemaal geen pijnstillers:grrrrrr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig herkennen we onze jongens idd :P. Maf gedoe.

Einstein is weer volop in actie in zijn tijdelijke hok, dat kleiner is dan zijn normale hok. Hij lijkt me ook af en toe aan te kijken met een blik: zeg wat doe ik in zo'n klein hok?

Ze hebben beide lekkere groenten gegeten en hooi en brokjes en gelukkig ook al mooie keutels geproduceerd. Ik zit alleen nog te wachten op een plas(je) van Newton.

Newton was ook al lekker aan het opleven, maar het eten, onderzoeken en wassen heeft het net wel heel veel energie gekost. We konden de spuit met pijnstillers zo in zijn bekje spuiten, hij bleef er stil en wat slapjes bijliggen. Beetje snelle ademhaling ook. We hebben maar van het moment gebruik gemaakt om hem de pijnstilling te geven.

Ik hoop wel dat dat normaal is. Ff gecheckt: hij is weer helemaal op de been. Pijnstiller op tijd gegeven.

Op naar vannacht en morgenochtend. Ik denk dat ik heeeel slecht ga slapen vannacht. Maar dat heb ik er wel voor over! Als mijn jongens maar weer fit en gezond worden!

Wat raar met die pijnstilling. Dat gaat echt overal anders. Ik ben er wel erg blij mee en heb ook vooraf gevraagd hoe deze DA het doet daarmee. "Wij geven standaard pijnstilling mee na zo'n ingreep." Gelukkig!

aangepast door MelanieB
Aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .