Ga naar inhoud

lusteloos, niet eten


_lonneke

Aanbevolen berichten

  • Reacties 84
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ben toch even geweest, voor mijn eigen rust gevoel.

Ze voelde en zij dat het gas weg was, temperatuur was ook stukken beter.

Niet dwangvoeren omdat hij zelf wat gegeten heeft. Of hij moet nu verder niets meer gaan eten.

Heb hooi voor hem staan, brokjes, en wat dwangvoeding op een bordje. Dierenarts zij dat sommige dat lekker vinden? Ook ligt er wat witlof.

Heb de warmtelamp weggehaald, om te zien of hij ook zo goed warm blijft. Heb hem natuurlijk wel nog binnen zitten.

Hij mist zijn vriendinnetje wel een klein beetje geloof ik, en zij hem ook maar kan ze nog niet bij elkaar zetten want dan eet zij alles op. en kan ik zijn keutels niet in de gaten houden.

Keutels hadden een normale groote, het waren er wel maar 2 of 3..

Hij heeft net ook geplast.

De da heeft hem voor de zekerheid nog wat pijnstilling gegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor de vele berichtjes maar wil nog even een update doen. Kijken of het allemaal "normaal"verloopt..

Hij heeft nog wat hooi gegeten en een paar brokjes ss, en 2 stukjes witlof. het laatst om een uur of 1. Hij heeft nog niet gedronken vanaf gistermorgen..

Heb hem net nog witlof aangeboden extra nat gemaakt maar die wil hij niet.

Had net een idee dat zijn buikje weer wat harder was maar dit kan ook mijn verbeelding zijn, maak me gewoon zorgen. Hij zit nog steeds maar wat zielig in een hoekje te kijken en is niet bepaald actief.

Heb hem nu even losgelaten in de huiskamer dat hij wat kan hupsen maar hij is onder de tafel gaan zitten en blijft daar zitten.

Hij heeft wel flink gekeuteld, er zaten grote en kleine bij. Ook blindedarmkeutels, deze heeft hij niet opgegeten.

Heb hem net nog even gemasseerd. Voel een beetje een rare bobbel aan de zijkant van zijn buikje onder de huid. Kan dit nog vloeistof zijn die hij gistermorgen heeft ingespoten gekregen? zo voelt het wel aan. je kan het indrukken en een beetje bewegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is dat de kliniek weer gesloten is. Medicijnen afhalen kan pas weer vanaf morgen.

Verder begind het een beetje onbetaalbaar te worden, zit nu op 120 euro.

Heb iedere keer geen pijnstilling meegekregen.

hij heeft gister en vandaag een injectie gehad maar niets mee naar huis gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je op onze lijst gekeken van konijnkundige dierenartsen?

http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/19037-lijst-konijnkundige-dierenartsen-vernieuwd.html

Je hoort en pijnstilling mee te krijgen als het niet goed gaat, want 12 uur daar kom je niet ver mee.. dan stopt hij waarschijnlijk (indien er geen verbetering is) daarna gewoon weer met eten en ben je weer bij het begin, dit moet je elke 12 uur door blijven geven zodat je konijn kan blijven eten en de darmen misschien weer op gang gaan komen (bijv carprofen drops of metacam).. Ik ben eerlijk gezegd bang dat het niet goed gaat aflopen als er niet goed ingegrepen wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar had je om kunnen vragen, het is vrij gebruikelijk om pijnstilling mee te krijgen (vooral als je er om vraagt). Je kan het ook via internet bestellen, maar welke je dan precies moet hebben, geen idee.

Misschien weet iemand anders dat hier?

Tjah en huisdieren kosten nu eenmaal geld...

Ik hoop dat het gauw beter gaat met je konijntje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet dat een huisdier geld kost, en geloof me ik vind het ook echt geen probleem om te betalen.

Maargoed, het is nu vrij lastig om nog aan pijnstilling te komen omdat er geen dierenartsen meer aanwezig zijn in de praktijken.

Ik ben vanmorgen extra nog eens langs de da gegaan voor een chekup en deze zij dat het over was. alleen voor de zekerheid nog een injectie pijnstilling gegeven.

daarom heb ik niet om extra pijnstilling gevraagd.

Zal hem straks toch nog maar een keer dwangvoeren dan.

Heb nu zijn vriendin even bij hem gezet, misschien dat hij dat prettig vind.

En nouja ik kan het nu wel op internet bestellen maar dan heb ik het sneller als ik het morgen direct om 9 uur ga halen.

aangepast door _lonneke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het over zou zijn zou jij niet hoeven te zeggen dat het buikje weer harder aanvoelt en je konijn weer tandenknarst! had je de lijst bekeken? Stond je dierenarts daartussen of is er een mogelijkheid dat je met een andere dierenarts van die lijst belt uit jouw buurt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie er geen een bij mij in de buurd staan. had er al gekeken.

Ben zelf niet in het bezit van een auto.

Er zit wel een andere da hier in de buurd, of deze konijnkundig is weet ik niet. maar zou hem eventueel kunnen bellen voor alleen pijnstilling? of moet ik dan ook direct een consult hebben.

Ik weet wat het probleem is namelijk, gas. ik krijg alleen niet de middelen mee om het op te lossen.....

En vanmorgen dacht de da dat het over was vandaar geen pijstilling meegekregen want vnamorgen had hij deze symptomen niet meer. Hij at en keutelde.

Nu is het alles behalve over

aangepast door _lonneke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bellen kan geen kwaad.. baad het niet schaadt het niet..! Ik zou zeggen :P Probeer het. zeg dat je konijn vermoedelijk gas heeft en knarsentand en pijnstilling nodig heeft maar je eigen DA niet meer te bereiken is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net gebeld.

Mijn vader was in de buurd van de praktijk dus hij is nu pijnstilling halen.

Probeer het eens met pijnstilling, ben al 2x daar op consult geweest en als er morgen nog geen verbetering in zit ondanks de pijnstilling dan ga ik nog eens maar dan na een andere.

maar ga het nu eerst zo proberen. ik heb veel voor hem over en ik vind als je dier ziek word dan moet je er ook voor betalen maar die spoedconsulten zijn wel heel heftig. vandaar dan maar eerst weer pijnstilling proberen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben net terug van da.

Heb 2 injecties meegekregen die ik nu bij hem moet zetten. 1 met pijnstilling en 1 voor een maaglediging. zodat zijn darmen sneller aan het werk moesten?

Moet ook weer masseren.

Verder heb ik ook metacam voor morgen, dan moet ik het gewoon via de mond toedienen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook is het handig om cisaral of primperid te hebben thuis. Dit zijn darmstimulerende middelen, voor als hij dus niet of weinig keutelt.

Welke pijnstilling heb je gekregen?

Echt balen dat het niet beter gaat. 120 euro is inderdaad veel, zeker omdat die DA waar je bent geweest maar wat aanrommelt. Je kunt beter dat geld aan een konijnkundige DA besteden, dan ben je waarschijnlijk beter geholpen. MAar goed je hebt geen auto dus dat wordt lastig.

Ik ben zelf er te spreken over dierenkliniek Roerdalen in Melick, maar dat is ook ook een eindje van je vandaan. Voor mij is dat ook 45 min rijden. MAar het is echt een hele goede en kundige dierenarts. Ik heb helaas ook eerst zelf moeten ervaren dat mijn eerste DA (die hier in de beurt is) niet konijnkundig is. Twee konijnen hebben ik daardoor verloren.

Echt een konijnkundige dierenarts is heel belangrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben net terug van da.

Heb 2 injecties meegekregen die ik nu bij hem moet zetten. 1 met pijnstilling en 1 voor een maaglediging. zodat zijn darmen sneller aan het werk moesten?

Moet ook weer masseren.

Verder heb ik ook metacam voor morgen, dan moet ik het gewoon via de mond toedienen.

Dat klinkt op zich prima. Houd in de gaten dat pijnstilling bij konijnen maar 12 uur werkt, ook via een injectie.

Wat zit er precies in de injectie, is het primperid? Dit moeten konijnen ook vaker krijgen als 1 keer..

Link naar reactie
Delen op andere sites

het zat in ieder geval in een doorzichtig flesje. met klein zwart etiketje erop. zal wel niet veel zeggen zeker? heb het in een injectiespuit gekregen zodat ik het direct onderhuis kon geven dus heb de naam niet gezien.

Heb het hem net gegeven en masseer hem nu.

Over een uurtje ga ik hem nog eens wat nat groenvoer aanbieden.

Hij is in ieder geval wel blij dat ik zijn vriendin ook naar binnen heb gehaald ze liggen lekker tegen elkaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij zit nu op 38. dus een stuk beter als de 34.5 die hij had :)

Zijn buikje is ook al minder hard als gister gelukkig. hij is nu weer in hongerstaking maar hoop dat het nu na de pijnstillig beter gaat. Hij krijgt zo Witlof.

Hij heeft wel sinds gister nog niets gedronken..

Die site heb ik bekeken ja. gisteren al. ben info gaan opzoeken, wist er wel wat van maar veel te weinig.

Morgenvroeg krijgt hij de pijnstilling weer. 2 maal daags staat er op het flesje dus dan savonds rond 9 weer lijkt mij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja gewoon steeds 12 uur er tussen. Dus nu hou je 9 en 21 uur aan.

Misschien een schaaltje maken met dingen die hij lekker vind? Dan kan hij pakken wanneer hij wil.

Je kunt ook water met een spuitje in de mond geven. Als hij niet genoeg drinkt, droogt hij uit en worden de keutels ook hard en kan het zijn dat hij juist verstopping krijgt.

De temperatuur is een heel verschil, dat is in ieder geval goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, zal hem dadelijk wat water proberen te geven.

is het slim om hem nog wat dwangvoeding te geven voor het slapen of afwachten wat hij vannacht doet?

Hij heeft vanmiddag voor het laatst zelf gegeten.

Ik heb een hooistengel, gewoon hooi, kruidenmuesli, ss en witlof voor hem klaarliggen. dat vind hij normaal erg lekker

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .