Ga naar inhoud

Hero is ziekjes


x.ninaa.x

Aanbevolen berichten

hoi,

toen ik vanochtend bij mijn konijntje Hero kwam vond ik hem al akelig rustig in zijn hokje zitten. meestal komt Hero meteen naar zijn voerbakje toe, maar nu zat hij in het stro. Voor mijn gevoel ademde hij ook sneller dan normaal.

Ik heb wat voer in zijn voerbakje gedaan en een beetje met het bakje gerammeld. maar Hero reageerde niet, hij had zijn oogjes half dicht en bleef aardig snel ademhalen. Ik aaide hem en probeerde hem wat richting zijn voerbakje te duwen. Voorzichtig ging hij bij zijn voerbakje zitten en hij at voorzichtig iets. Ik ben er een tijdje bij gebleven en het leek goed.

ook rond 14.00 uur ging het nog aardig goed, hij huppelde wat rond in de tuin en at hier en daar nog wat. hij ging wel vaak in een vreemde houding op het gras liggen, zo deed hij dat 10 minuutjes, waarna hij weer langzaam liep.

toen ik daarnet bij hem kwam lag hij in zijn hok. Hij ademde snel, lag vreemd en zijn buikje voelde hard aan.

ik heb net naar de DA gebeld. ik kan om 17.45 uur terrecht.

ik ben bang voor gas, wat denken jullie ?

:s

Link naar reactie
Delen op andere sites

de DA dacht ook aan gas, maar was er nog niet helemaal zeker van.

aangezien hij nog goed eet en drinkt & verder ook niet duf is.

de enige symptonen zijn:

*hardere buik dan normaal, niet abnormaal hard

*soms in rare houding liggen

heb Equite meegekregen, dinsdag moet ik terug komen. maar als er ook maar een paar symptonen meer verschijnen, mag ik meteen langskomen. dan gaan ze kijken voor een andere behandeling

Link naar reactie
Delen op andere sites

De buik hoeft niet keihard te zijn om gas te hebben.. Een hardere buik dan normaal, steeds andere houding, snel ademen en ogen dicht zijn bij mij al dingen die de spoedbelletjes doen rinkelen in mijn ogen. Geef de equate hoevaak dat nodig is.. wat heeft de DA daarover gezegd? Masseer ook zachtjes met je vingertoppen de buik langzaam richting de anus. Zachtjes kloppen/masseren met de vingers als je konijntje dat toelaat. Ook het eten in de gaten houden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb Hero net uitgebreid gemasseert, en hij genoot er volop van. lag er lekker relaxed bij. hij eet nog redelijk goed, wel wat minder SS dan anders, maar hij heeft daarnet nog wel 2 blaadjes witlof naar binnen gewerkt=).

ik zit erover te denken om hem naar binnen te halen, zodat ik hem beter in de gaten kan houden. is dat een optie ?

ik heb overigens nog wel keuteltjes gevonden, niet veel. maar in ieder geval een paar....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

helaas helaas, moet ik dit hervolgen.

Het leek goed te gaan met Hero. We zijn die dinsdag weer bij de DA geweest en zag er super uit. waarschijnlijk een klein probleempje in de darmpjes dat zo weer verholpen was.

ik had de afgelopen dagen al het idee dat de keuteltjes van Hero wat zachter waren dan normaal.Maar ik dacht niet metaan aan een ziekte, aangezien hij nog vrolijk binkies maakte en at en dronk zoveel als hij kon...

Ik ben een weekendje weggeweest en mijn ouders hebben op Hero gepast. Mijn ouders belden me na 2 nachten dat Hero niet veel at. Ben meteen naar huis gekomen en zag dat hij al aardig afgevallen was. Ik hield hem wat witlof voor zijn neusje, maar nee. Hij zat gewrongen in zijn strobedje.

Meteen dacht ik aan coccidiose. Hebben gisteren dus meteen DA gebeld. Die zag het somber in. Hero was hard achteruit gegaan.

Van de DA heb ik ESB3 meegekregen, dit moet ik vermengen in zijn water. aangezien Hero nog wel dronk deed ik dat. maar sinds vanochtend drinkt Hero ook weinig, dus geef ik de ESB3 met een spuitje.

Ik moet hem dwangvoeren aangezien hij zelf niks meer eet. Hij loopt nu binnen los in de woonkamer. Of eigenlijk moet ik zeggen: ligt in de woonkamer. In zijn warme mandje met een kleedje over zich heen.

Dwangvoeren doet hij gelukkig goed...

hopen dat hij het haalt. morgen moet ik weer met hem naar de DA

iemand nog tips ?

PS. Hero poept af en toe nog redelijk. al zijn het wel erg natte keutels..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, de keutels zijn onderzocht en daaruit kwamen ze het dichtst bij coccidiose:(

het arme ventje, ik ben blij dat het dwangvoeren goed gaat. hij houdt zijn mondje goed open en slikt het goed door. water drinken doet hij nu uit een bakje en ook redelijk veel. de ontlasting is minder geworden...en wat er ligt wordt steeds dunner.

wel heb ik het idee dat de ESB3 aanslaat, hij is wat meer actief. loopt af en toe wat rond, maar veel puf heeft Hero niet...

arme manneke. ik ga vanacht om de 3 uur de wekker zetten en houd hem bij mij op de kamer;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .