Ga naar inhoud

Bram heeft wat


wenerlover

Aanbevolen berichten

ik was net even bram aan het aaien en toen voelde ik allemaal bobbels op zijn wangen als ik ging zoeken wat het was kon ik niks vinden wel voelen

het zou toch geen kanker zijn hij is net 3 geworden en nog jong dus eigenlijk

hij maakt verder geen zieke indruk hij is vrolijk en eet goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

geen pijn is een goed teken. Ik denk dat het klitten zijn. Mijn konijn heeft dat ook een paar keer gehad, kleine hoopjes vervilt haar, die je niet ziet, maar wel voelt als je langs zijn kaaklijn/wang aait.

Mocht het dat zijn, probeer dan niet de klit weg te halen. De truuk is, om voorzichtig de vacht los te maken van de klit ipv de klit van de vacht.

aangepast door Lonka
Link naar reactie
Delen op andere sites

Teken ?

Een opgezwollen teek zit redelijk vast, die moet je dus een beetje lostrekken en dan is hij niet geel, maar grijswit.

Dus dat lijkt het ook niet te zijn..........

Geen idee verder.........

Als het aan de huid vast zit, zou je er mee naar de DA kunnen gaan...

Zit het in de vacht, zou ik me minder zorgen maken........

Plaatje van een teek:

http://www.drentschepatrijshond.org/upload/hanneke/teek.jpg

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een abces hoeft niet maar 1 bult te zijn... het kan beginnen met kleine bultjes, vaak verstopte poriën, waardoor talg niet meer weg kan komen. Door die verstopping hoopt de talg zich onderhuids op en kan gaan ontsteken. Als je dat hebt met 1 talgkliertje, is het wat wij kennen als mee-eters/kleine puistjes.

Als het echter verder ontstoken raakt, kan een gebied ontstoken raken, waardoor meerdere bronnen als het ware 'samensmelten' tot 1 grote ontsteking.

Een abces is hetzelfde als een puist, maar dan eentje, die onderhuids blijft/groeit en niet uitbarst naar buiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heh bah haal dat plaatje eens even weg ;) Gadverdakkie.. moet nog slapen straks <:o)

Geel/plakkerig denk ik ook aan pus/etter.. Misschien toch een ontsteking(kje)? Morgen maar naar de da dan lijkt me. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .