Ga naar inhoud

hij is doodziek


shanty

Aanbevolen berichten

het is echt verschikkelijk gyzmo zit in een hoekje zijn oogjes zitten klein beetje dicht heelft ongeloofelijk veel snot . en wankelt op zijn pootjes lijkt wel of hij aanvallen krijgt

hij heeft paar brokjes gegeten wat moet ik doen ik weet niet of hij al gedronken heeft of moet ik hem dwangvoeren of vocht toe dienen

heeft iemand een idee

hij heeft dus al een antibiotica kuur gehad omdat hij zijn oog ergens aan open gehaald heeft hij is hier tevens nu ook blind aan heb ook contact gehad met de da die zegt even afwachten

hij zit hier nu binnen bij mij met een wortel neit dat hij het wil eten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh jee :(

Wacht alsjeblieft niet af!

Vocht en voeren is belangrijk anders kan hij doodgaan.

Hou 'm lekker warm, binnen dus met een warmtebron er extra bij. Een lamp of een kruik of onder je trui tegen je aan.

Ga er alsjeblieft direct mee naar een dierenarts die niet ' afwachten' zegt.

Je kunt even zijn buik voelen, als die hard is dan heeft hij in elk geval ook gas en heb je antigasmedicatie nodig (aeropax dus).

Het zou kunnen dat hij nu snot heeft gekregen als gevolg van verminderde weerstand misschien door de ab. Dat kan weleens gebeuren. Welke ab heeft hij gekregen?

Er zijn wel heel veel nijntjes ziek ineens :(

Groetjes,

Lies

Ps: ik vergat nog iets.. kleine oogjes duiden op pijn! Tenzij ze dicht zitten van het snot maar je konijntje is vast erg beroerd. Na het geven van pijnstilling kan hij ineens omslaan als een blad aan de boom...

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou de da is hier net geweest hij knapt al een heel klein beetje op heb hem water via een spuitje gegeven

de da heeft hem een spuitje met ..? gegeven en ik heb hem net gekookte wortel gegeven hij ligt met een kruikje in zijn mandje tog bedankt

voor de reacties houd jullie op de hoogte

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik zie het sober in het snot loopt uit zijn ogen ik houd om het uur contact met de da . ik geef hem zelf om het kwatier beetje water hij wil nite meer heb ik het idee

als het over 2 uur nog zo is laat ik hem gaan

het ergste is nog dat ik aleen thuis ben mijn vriend moest overwerken

Link naar reactie
Delen op andere sites

In jezelf ?

Beste meid...verwijt jezelf niets..Soms begint het gewoon..Daar heb jij geen aandeel in..

Jij kan onmogelijk zien wat er gaande is binnen in je konijn...

Je kan het alleen zien als het naar buiten komt...en zo te lezen is het toen ook heel snel gegaan...

Je laat zien dat je alles in het werk stelt om voor je konijn het beste doen wat in je vermogen ligt..meer kan je gewoon niet...

Het lot ligt niet in jou handen..het lot zit in het ziekzijn van je konijn..

Heel veel sterkte de komende uren..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik ging ook speciaal even kijken..

Wat is er aan de hand, de da zou dat toch moeten kunnen inschatten? Myxomatose, dan zie je als je hem omkeert dat de slijmvlliezen bij de geslachtsorganen rood en gezwollen zijn. Op de oren onstaan dan hobbeltjes (myxomen) De slijmvliezen van neus en ogen zwellen ook op. Het allereerste symptoom is sufheid en een slaperige blik. Ik hoop zo dat het geen myx is!!!!!! Er zijn wel konijnen die myx overleefd hebben. Dan moet je echt waanzinnig goed voor ze zorgen en geluk hebben. Omvallen kan ook E. cuniculi zijn wat ontstaat bij een lage weerstand net als snot dat ook doet.

Als Gizmo nu nog bij je is... voer hem dan gewelde biks. Wortel is lekker maar niet genoeg. Een nijntje heeft wel 50 tot 80 ml dwangvoer per dag nodig per kg lichaamsgewicht.

Heel veel succes, en wat je ook doet.. hou van hem zo lang het nog kan.

Sterkte,

Lies

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .