Ga naar inhoud

Abces en diverse andere probleempjes


Loeselein

Aanbevolen berichten

waar spoel je mee? ik spoel nu met een oplossing van een paar drupjes betadine in water, maar doe dit niet dagelijks omdat het me bijna niet lukt (Homer = franse hangoor en heeft het helemaal gehad met dat gepluk en geprik). Doe wel minstens 2x daags zalf erin, al zit het aan de ene kant al bijna helemaal dicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dagelijks moeten alle openingen open gespoeld worden.

het moet geen kans krijgen om dicht te groeien.

Ik spoel zelf met opgeloste soda.

En doe vervolgens de zalf er in.Ik weet het is niet leuk maar wel de enigste manier om er van af te komen.

Zodra je spoeld en er komt geen prut meer uit maar wel bloed dan is het inprinciepe goed en mag het dicht groeien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een ellende zeg voor Homer maar ook voor jullie

Goed dat je naar Dierenkliniek Twente gaat, is ook mijn DA en ik vind hem erg KK en als hij iets niet weet gaan ze op onderzoek uit om het toch te weten...

Ben erg tevreden over hun en kan dat van geen enkele andere DA in Enschede zeggen, wat betreft konijnen dan....

Ik hoop dat het snel beter gaat en dat je vrijdag niet de vreselijke keuze moet maken voor Homer....

Alle 6 konijnen en ik duimen hier met jullie mee:yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff, gaat niet zo goed ben ik bang... Gisterochtend nog zalf in de wond gedaan, ging wel redelijk. Gisteravond kon ik het er aan één kant nog inkrijgen, de andere kant is dicht, zit ook een korstje op. Heb geprobeerd het korstje eraf te weken met soda oplossing maar hielp niet. Durf er zelf ook niet aan te gaan peuteren... Dus de wond (over het korstje) maar goed ingesmeerd met zalf. Vanmorgen weer, en toen viel me op dat er boven het gaatje echt weer een hele bult pus zit waar ik dus niet bij kan komen omdat het gaatje geen toegang biedt tot dat gebied! Ik had een afspraak bij de DA staan voor a.s. vrijdag maar die heb ik dus maar verplaatst naar vandaag. Eind van de middag gaan we er weer heen. Ik wil dan ook een goed gesprek met de DA hebben over wat we nu gaan doen, dit werkt kennelijk niet dus er moet iets gebeuren! Ook was Homer de hele nacht druk: liep als een gek aan de deur te krabben (hij zit in de bijkeuken) en heeft alles wat los stond verplaatst (zijn toilet, handdoeken, kranten). Omdat hij zoveel herrie maakte hebben we de kamerdeur waar hij aan aant krabben was maar open gezet zodat er weinig meer te krabben viel. Hij komt niet in de kamer, daar ligt laminaat en dat vindt hij niet leuk, glijdt hij uit... Dus die deur kan in principe prima open.

Ben wel een beetje bang voor wat de DA gaat zeggen. Weet echt niet hoe lang we hiermee door moeten gaan, vooral omdat het momenteel hard achteruit gaat. Misschien was ie vanacht wel zo onrustig omdat hij pijn heeft... Homer zegt niet veel dus is moeilijk te weten wat hij voelt :) Maar hij eet wel goed, al weet ik niet voor hoever dat een meetstok is of hij pijn heeft of niet (misschien heeft hij pijn en honger?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Abcessen zijn heel hardnekkig bij konijnen.

Ik weet er helaas ook alles van sinds de afgelopen maanden.

Bij mijn konijnen worden ze veroorzaakt door pasteurella in de oorholte.

Zazou 1,5 week geleden geopereerd & ze hebben bij hem een dikke knikker pus verwijderd uit de oorholte.

Momenteel ben ik nog steeds bezig met 2 x daags spoelen met waterstofperoxide 3% op de bacterie te doden.

Helaas kom ik iedere keer weer klonters pus tegen tijdens het spoelen.

Eind deze week moet ik weer terug voor controle.

Naast het spoelen krijgt hij ook dagelijks een injectie Procpen.

Die keuze die jij nu bij Homer mss moet maken, heb ik ook bij *Pumbaa* gehad.

Ik kan je vertellen --> dit is echt niet leuk idd!

Maar bij *Pumbaa* groeiden de abcessen zo hard dat verder behandelen geen zin meer had.

Hem heb ik dus uiteindelijk in laten slapen.

Bij Zazou zijn we er nog optijd bij geweest & ik hoop dat bij hem de behandeling wel aanslaat.

Heel veel sterkte met Homer.

*Pumbaa* heeft tot op het allerlaatste moment gegeten, gedronken & gekeuteld.

aangepast door Joseeke
Link naar reactie
Delen op andere sites

denk dat je enrofloxoral hebt gekregen.. En blijf spoelen, dan maar 3 of 4x per dag. Overleg met je da, of het mogelijk is een gaasje in de wond te doen en dit van tijd tot tijd te vervangen. Het gaas houdt de wond beter open en absorbeert ook pus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou... slecht nieuws... Homertje is niet meer:(

Gister weer naar de DA geweest. Omdat het niet goed meer ging, de wond bleef steeds dicht gaan en het abces breidde zich snel uit. De DA stelde voor een laatste poging te doen: ze wilde de wonden weer open maken, schoon maken en dan ab-cabsules in de wond plaatsen zodat de ab er van binnen bij kon. We hadden zelf al besloten dat dit de laatste poging zou worden, als dit niet zou werken zouden we er een punt achter zetten... Maar zover is het dus niet gekomen. We hebben Homer naar de DA gebracht en zouden hem een uurtje later weer op komen halen. Maar toen Homer het prikje kreeg om te gaan slapen (al een halve dosering omdat hij al zo vaak geopereerd was de laatste tijd) heeft hij een hartstilstand gekregen. Ze hebben nog geprobeerd hem te reanimeren en hebben zelfs adrenaline rechstreeks in het hart gespoten... Maar Homertje kon het allemaal niet meer aan... Natuurlijk waren wij volledig overstuur gister (DA zelf ook). Hoewel we natuurlijk graag meer hadden geprobeerd is het waarsschijnlijk wel beter zo. Homer heeft zelf aangegeven dat hij echt niet verder kon. we zagen het sowieso al somer in en waarschijnlijk hadden we binnen een paar weken moeten beslissen hem in te laten slapen, dus dat hij dat voor ons heeft besloten is op een bepaalde manier toch fijn. Maar toch ben je je beestje kwijt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog aan jullie & Homertje gedacht vandaag.

Heel veel sterkte met het verlies.

Hoewel je uiteindelijk zelf niet de keus hoefde te maken, zal het verdriet er niet minder om worden.

Zoiets soortgelijks heb ik 25 april meegemaakt met *Pumbaa*.

Hem heb ik uiteindelijk ik moeten laten slapen.

Abcessen zijn ontzettend hardnekkig bij konijnen.

Nogmaals sterkte, ik leef met je mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .