Ga naar inhoud

waarschijnlijk myx bij ons in het dorp


Amatjuh

Aanbevolen berichten

Ik was vandaag op de communie bij mijn nichtje en neefje.

Mijn oom vertelde dat hij een konijn zag met hele dikke ogen en hij/zij liep een paar keer tegen de muur aan. Mijn oom heeft het beestje toen uit zijn lijden verlost (misschien niet helemaal op de goede manier..). Maar het konijn had dus symptomen van myxomatose. Het beestje hebben ze meteen een halve meter diep begraven, dus ik heb het niet gezien, maar het klonk wel als myx.

Mijn oom heeft achter het huis een aantal weilanden. Hij zegt dat er veel wilde konijnen zitten en ze (wie "ze" ook mogen zijn) afgelopen week 25 wilde konijnen hebben gevangen.

Ben ik even blij dat ik mijn konijnen vandaag heb laten enten...

Maar ik wilde dus even melden dat er (zeer waarschijnlijk) myx voorkomt in Stramproy. Ik wist even niet waar ik het moest melden, dus vandaar even een topic erover.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm dat over 7 dagen pas beschermd wist ik niet.. Svennie en Pico zijn al langer geleden ingeent. Moffel en Toet pas vandaag.

Ik woon gelukkig aan de andere kant van het dorp in de bebouwde kom waar geen wilde konijnen voorkomen. Maar goed het kan altijd verspreid worden door insecten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .