Ga naar inhoud

Denzel wordt morgen gecastreerd.


michaela23

Aanbevolen berichten

Hey,

Denzel wordt morgen gecastreerd. Eindelijk.

Tussen 8 en 9 moet ik hem brengen, en na half 2 kan ik hem weer ophalen.

Spannend. Ik ben echt benieuwd.

Als hij thuis is, moet ik nog ergens op letten, of extra aandacht aan geven?

Hij krijgt sowieso medicatie mee zei de assistente.

Hij is mijn eerste rammetje, en dus de eerste keer dat ik een konijn laat castreren.

Ik hoor het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend!

Als hij thuis is kun je hem het beste binnen laten en dan niet op stro zetten maar op handdoeken, en het hooi even in een hooiruifje doen zodat het zo min mogelijk door het hok verspreid wordt. Je kan ook beter even water in een drinkbakje/bakje aanbieden en ook in een flesje, zodat Denzel kan kiezen wat hij het liefste heeft. Geef hem groentes en biks zodat hij de keuze heeft om te eten wat hij wilt. Ook een kruikje erbij leggen zodat je nijn daar eventueel bij kan liggen omdat ze na de castratie hun lichaamstemperatuur nog niet zo goed kunnen regelen. Goed dat je medicatie meekrijgt! (geen idee wat precies, maargoed :P) Verder gewoon even vooral met rust laten en in de gaten houden of hij gaat eten/drinken en keutelen.. dit hoeft niet meteen de eerste paar uren te gebeuren omdat je konijn denk ik nog een beetje sufjes is na de castratie.

Na ongeveer 10 dagen kan de handdoek eruit en mag er weer stro is (als de wond dan maar goed dicht is), en ik weet niet of je je nijntje wilt koppelen, maar dit kan na 2 weken.

Heel veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je snelle reactie, :)

Hij is een binnenkonijn, dus hij blijft sowieso binnen :)

Ja ik wil hem met Zwartje koppelen, anders had ik hem niet laten castreren denk ik.

Ik dacht dat je na 3 weken pas kon beginnen met koppelen.

En een goed idee idd, van die handdoeken, ik heb nog een hele hoop oude handdoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor medicatie kun je uit voorzorg pijnstiller meevragen (carprofen wordt vaak gegeven)

Ook zou je 1 of 2 zakjes recovery of critical car mee kunnen vragen. Mocht Denzel niet binnen 6 tot 8 uur gaan eten, dan kan dwangvoeding geen kwaad.

Controleer z'n hok op keutels.... en of die er goed uitzien.

Gaat hij niet binnen een dag eten, neem dan contact op met de dierenarts en overleg of hij dan cisaral (voor de darmwerking) moet krijgen.

Het gebeurt niet vaak bij kereltjes, maar soms reageert een ram minder goed op een operatie. Het blijft natuurlijk een stress-avontuur, hij is een tijd van huis en bij onbekenden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .