Ga naar inhoud

Wat heeft hij nou weer?


Bunny06

Aanbevolen berichten

Hoezo 'onverantwoord'??.. Weet jij hoe vaak ik met hem (met alle liefde), vanaf dec '09 al op en neer aan het rijden ben naar DA'en om hem beter te krijgen? NEE! Ik vind het onverantwoord om zomaar zoiets over mij te zeggen..

Hij staat er ook alweer op.. Als hij hem in zou blijven trekken zou ik morgen wel met hem heen gaan maar de DA zei zelf ook dat ik hem thuis kon laten. Als die gebroken zou zijn dan zou hij hem niet meer gebruiken maar hij staat er nu gewoon weer op.

Ben wel vaker met hem in het weekend naar de DA gegaan maar als het even niet hoeft, dan liever niet.. Je betaald wel gelijk 50 euro ipv 25 consult.. Waar ik toen was.

Als hij erop blijft staan, dan gebruik ik de pijnstillers ook niet.

Heb novacan mee gekregen..

aangepast door Bunny06
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo 'onverantwoord'??.. Weet jij hoe vaak ik met hem (met alle liefde), vanaf dec '09 al op en neer aan het rijden ben naar DA'en om hem beter te krijgen? NEE! Ik vind het onverantwoord om zomaar zoiets over mij te zeggen..

Hij staat er ook alweer op.. Als hij hem in zou blijven trekken zou ik morgen wel met hem heen gaan maar de DA zei zelf ook dat ik hem thuis kon laten. Als die gebroken zou zijn dan zou hij hem niet meer gebruiken maar hij staat er nu gewoon weer op.

Ben wel vaker met hem in het weekend naar de DA gegaan maar als het even niet hoeft, dan liever niet.. Je betaald wel gelijk 50 euro ipv 25 consult.. Waar ik toen was.

Als hij erop blijft staan, dan gebruik ik de pijnstillers ook niet.

Heb novacan mee gekregen..

Nee dat wist ik inderdaad niet, dat spijt me dan. Maar alsnog zou ik wel het konijn meegenomen hebben, maar kan ook begrijpen dat anderen dat niet doen..

Toen mijn konijn het pootje op meerdere plaatsen gebroken had, steunde hij er de eerste paar uur absoluut niet op, na nog een paar uur steunde hij er gewoon voorzichtig op, met de pijnstilling erbij kon hij er ook gewoon mee rennen.. konijnen zijn hard voor zichzelf..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet, hoe lang hij al met z'n 1e pootje niet goed loopt, maar het is idd normaal, dat als je niet loopt zoals het 'oorspronkelijk' bedoeld was (dus op 4 pootjes gezond) dat dan het gezonde pootje een manier vindt/zoekt om dat zwakke pootje te compenseren.

Omdat tijdens dat compenseren dat gezonde pootje een andere houding gaat aannemen kan het zijn, dat hier langzaam een verkeerde stand van gewrichten/botten is ontstaan. Op het moment dat hij zich dan 'verstapt' kan dat ernstigere effecten ten gevolge hebben dan een gewoon verstappen..

Vergelijk het met mensen.. loopt iemand al mank en verzwikt hij dan z'n gezonde enkel, dan kan hij ook niet fatsoenlijk meer lopen. Loopt hij dan wel door, dan riskeert hij meer ernstige gevolgen, waaronder dus ook opgezet weefsel.. vaak vocht, omdat de gezonde loop van bloedvaten en andere onderdelen (pezen, spieren) verstoord is en/of weefsel gekneusd is.

Ik zou mij kunnen indenken, dat het bij jouw Bugs iets vergelijkbaars is. Dan zou pijnstilling en een paar dagen rust wel moeten helpen...

Maar evengoed.. de deskundigheid ligt bij de DA. Dat van mij is slechts een idee wat het zou kunnen zijn...

Sterkte met Bugs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij ligt, dan zit hij meer.. Want zijn achterpoten liggen dan naast zijn lichaam ipv eronder. Ik zie hem ook nooit op zijn zij liggen, lekker uitgerekt want dat kan hij niet..

De stand van zijn achterpoten in zijn heup zit gewoon niet goed.. En hij loopt meer dan huppelen met beide pootjes tegelijk.

Zo ziet hij eruit als hij zit/ligt.

929933209_5_CLRu.jpeg

En zo van de achterkant:

929933357_5_XSK5.jpeg

Hij rent vandaag ook gewoon weer rondjes en de zwelling zit er niet meer.. Alleen rondom zijn knie is het ietjes dik maar ik weet totaal niet of het altijd al zo was of niet want ik controleer hem niet elke dag aan zijn knietjes, dijbeentjes, scheenbeentjes e.d.

Toen de DA hem 15 april onderzocht kon ze zijn poot echt opzij 'buigen'.. Iets wat normaal niet kan.. Ik denk ook dat het ergens door een klap heeft gekregen maar dat het met rust kan herstellen. Vrijdag zal ik ongetwijfeld weer langs moeten komen vanwege het abces dus dan kan ze daar ook gelijk naar kijken.

Ik heb wel vaker dat als ik naar hem kijk, hoe hij zijn achterpoten gebruikt, dat ik denk dat dat zeer zou moeten doen want hij draait zo met zijn lichaam dat zijn rechter achterpoot met die teentjes naar de linker achterpoot wijst.. Dan staat hij al zo'n 45 graden uit zijn positie lijkt mij.. Ik heb hem nog maar sinds dec. en wie weet wat er daarvoor allemaal met hem is gebeurt. Misschien is het een aangeboren afwijking of komt het door het toedoen van zijn oude baas.. Wie weet.. Zolang hij gelukkig is, ben ik dat ook. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanavond voor controle van het abces naar de DA.. Helaas is de KKDA met vakantie en moet ik het doen met 1 van de 2 andere waarvan ik zo niet weet of ze KK zijn.

Vind het zowiezo irritant dat er nu 'weer' een andere DA naar hem gaat kijken. Die wil natuurlijk ook weer alles voelen en overal aan pulken en doen om erachter te komen met wat voor konijn hij te maken heeft.. Als het alleen bij de KK DA was dan hoefde ze alleen het abces te controleren en het pootje maarja.. Vanavond staat de afspraak om 18:15.. Net nog even voor het lange weekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je..

Het bezoek heeft niet veel opgeleverd.

Toen ik belde vroeg ik of mijn KKDA aanwezig was en dat was niet zo..

Maar moest maar wel voor het 'lange' weekend langskomen om hem te laten controleren..

Hij heeft zijn been ook gecontroleerd maar er was niks gebroken gelukkig. Er zijn zenuwen die doorgesneden zijn waardoor hij niet een prikkel door krijgt als zijn poot verkeerd staat, om die weer recht te zetten. Hier kan hij gewoon mee leven..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja.. Zal waarschijnlijk gewoon ergens vast gezeten hebben denk ik, waardoor hij hem introk.

Het enige waar ik bang voor ben, door zijn houding, is dat de gewrichten sneller kapot gaan.

Hij staat eigenlijk met de knieen wat meer naar binnen gericht en de enkels staan weer meer naar buiten.

Hij kan zich ook niet omdraaien om te wassen e.d. Misschien dat er ook wel iets vast zit in zijn rug ofzo.. Maar misschien dat ik hier later een keer foto's van laat maken om te zien hoe het in elkaar zit..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een voedster gehad, die 2 misvormde voorpootjes had. Zij kon totaal niet lopen, zich wassen of haar bdk eten... Evengoed is ze bijna 7 geworden.

Belangrijk voor Bugs is wel, dat hij door evt te weinig beweging te zwaar wordt.

Als je handig bent, zou je een soort karretje voor hem kunnen maken, waar hij met zijn lijfje op ligt, terwijl zijn achterpoten daarachter 'hangen'. Zo komt hij in ieder geval met zijn achterwerk van de grond, wat minder kans op plakpoep geeft. Zijn bdk kan dan van zijn achterwerk 'vallen', waardoor hij het wel op zou kunnen eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bdk? Afkorting voor die zachte keutels? Hij keutelt als de beste :) en die zachte vind ik nooit bij hem dus hij eet ze waarschijnlijk gelijk op als hij ze ergens tegen komt :P..

Het enige wat blijft plakken is urine of 'sproeisel'?..

Maar dat was ik ook geregeld schoon.

Met een karretje zou hij net zover zijn als nu, want hij kan wel gewoon lopen en rennen maar op zijn manier.. Misschien dat er wel iets is ofzo waardoor zijn poten in de juiste houding blijven staan waardoor hij beter zijn gewrichten gebruikt.. denk ik.. Ik weet ook niet hoe oud hij is.. Misschien is hij al 7 of is hij nog maar 3. Maar de 1e prioriteit is het abces op zijn kop en een oogoperatie incl. castratie en misschien nog een mri of ct scan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Dat hij met zijn poot trekt was binnen een paar dagen, volgens mij al 1 dag, over.

Waarschijnlijk gewoon verrekt of gestoten..

Hoe hij loopt op de laatste film heeft hij al sinds ik hem heb ontmoet.. Maar hij schijnt dit het jaar ervoor, toen hij ook ging logeren bij de kinderboerderij, dat ook al te hebben dus misschien aangeboren of laten vallen of verkeerde sprong o.i.d.

Ik probeer al regelmatig even de pootjes te rekken en strekken. Hij vind dit geen probleem..

Maar volgens mij staat zijn heup scheef?.. De 1 staat naar binnen en de ander naar buiten wat ik vreemd vin..

Maar vaak zit hij ook in de kikker houding maar zolang hij er zelf geen last van heeft vind ik het niet erg maar ik begrijp wel dat het niet goed is voor zijn gewrichten.

aangepast door Bunny06
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .