Ga naar inhoud

Vandaag wordt puma gecastreerd!!


nike&puma

Aanbevolen berichten

hee!!

ik heb net Puma weggebracht, zodat hij gecastreerd kan worden.

weten jullie toevallig hoelang dat ongeveer duurt?

hij moest om 2 uur zeiden ze, dus ik ben benieuwd hoelang het duurt,

en hoe het gaat/gegaan is!!!

ik las dat ik in zijn hok alleen handdoeken moest leggen, moet er ook geen stro onder?

en als ik geen pijnstillers mee krijg, moet ik die dan vragen?

het is de eerste keer, dus echt alle tips zijn welkom!

(ik heb er al wel een paar gehad in het topic: "Puma wordt morgen gecastreerd!")

groetjes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Neehoor, er hoeft geen stro onder. Als het handdoekje vies is gewoon in de was gooien en een andere pakken.

Ik zou wel pijnstilling meevragen

Denk dat ze al weer bijna klaar zijn ;) Castratie is een kleine ingreep en dit gaat geloof ik vrij snel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je merkt dat je het niet meekrijgt kun je zeggen, Krijgt hij geen pijnstiller mee? Als hij nee zegt kun jij bijv zeggen. Ik zou het toch wel heel fijn vinden iets voor de komende dagen mee te krijgen, wil niet dat hij pijn heeft. Zoiets?

Gewoon zorgen dat je het krijgt, als jij het wil krijg je het ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

mag hij wel hooi hebben? of orikt dat ook in zijn wond?

niet om op te zitten bedoel ik, maar om op te eten. (hij kan er dan natuurlijk wel op gaan zitten)

okee ik hoop wel datm mijn moeder mee kan halen want ik durf echt niet te vragen of ik dat mee mag hoor!!:$

aangepast door nike&puma
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad opletten hoe hij eet, drinkt en keutelt. Verder in de gaten houden dat hij niet aan de wond gaat knagen en de wond goed in de gaten houden. Mocht hij koud aanvoelen, kan je altijd een kruikje bij hem leggen, maar dan wel zo, dat hij zelf kan kijken of hij er tegen aan wil liggen of niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, nog even een toevoeging. Meestal eten ze gauw weer hoor, maar het is altijd handig om olvarit wortel (die zonder aardappel) in huis te hebben, mocht hij toch niet willen eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad baby voeding, als ze niet eten kan je dit met een spuitje (zonder naald natuurlijk) in het bekkie doen en vaak slikken ze dat wel door. Rammen eten meestal wel gauw hoor na zo'n ingreep, maar het is altijd handig om te hebben natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zouden om 2 uur beginnen en ze zijn nog niet klaar!!!

zou het wel goed gaan? of is het normaal dat het zo lang duurt?

sorry, waarschijnlijk zit ik me hier echt zorgen te maken om niks,

maar het is de eerste keer, en ik wil wel graag een levend konijn mee naar huis!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie weet zijn ze later begonnen. Of bellen ze pas als hij echt goed wakker is. Snap de zorgen heel goed hoor, maar niet in paniek schieten, zal vast niks aan de hand zijn. Geen idee eigenlijk hoe lang zoiets duurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kun je ze dwingen ;)

Gaat helemaal goed komen hoor! Castratie is bij een ram niet zo;n grote ingreep en vaak beginnen ze meteen weer te eten.

Bo was de boel al aan het slopen toen hij wakker was bij de dierenarts ;)

Op een handdoek zie je meteen of hij poept en plast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeh veel reacties ertussendoor al, ik bedoel natuurlijlk dat je olvarit kan dwingen!

Ik zat ook altijd te stressen hoor!

hahaha, ik begreep hem wel hoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens, bij mij duurde het wel eventjes hoor. De ingreep duurde niet zo heel lang, maar daarna. Ze wouden even wachten tot die weer op temparatuur was enz. en tot die at dronk en gekeuteld en geplast had. Ik weet niet of dit bij jouw DA het geval is, maar ik denk het wel. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .