Ga naar inhoud

Is dit gevaarlijk voor het konijn?


Stampyy

Aanbevolen berichten

Ik kwam net bij m'n konijnen. En ik ging ze even lekker knuffelen. En toen ontdekte ik later bij Starlight een raar zwart/donkerbruin dingetje op het oor.. Ik kon het niet thuisbrengen wat het nou precies was. Dus ik zachtjes tegen Starlight praten en z'n oortje maar eens goed bekijken. Ja hoor! EEN BEEST,MET POOTJES.. En juist..dat was een teek..:grrrrrr:

Dus ik naar m'n moeder toe gerend. Hebben we samen met de tekentang die teek verwijderd. Starlight was wel erg onrustig trouwens..want ze vond het maar niets.

Ze had dus de helft van de middag..ik denk 2 uurtjes? lekker buiten in de ren gelopen.

Maar bij een mens hoor je dan als je een teek hebt met de ziekte van Lime ofzo?

Hoe zit dat bij konijnen? Want volgensmij is dit de 2e teek al van Starlight.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat honden er ook ziek van kunnen worden dus ga er voor het gemak maar even vanuit dat dit ook voor konijnen geldt...Maar gelukkig valt zoiets bij konijnen sneller op, dan bij bijvoorbeeld langharige honden en heb je het snel gezien...Volgens mij worden ze niet ziek van een paar uur een teek op zich te hebben gehad...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hoeft niet noodzakelijk zo te zijn dat een teek die ziekte bij zich draagt. Er zijn ook nog verschillende teken waarvan de ene gevaarlijker is dan de andere.

Hoe sneller je de teek verwijderd, en nog op een juiste manier (dus zeker achterlijf niet platknijpen of verdoven, want dan komen de sappen van de teek vrij) hoe kleiner de kans dat eventuele ziektes worden overgedragen.

Welke teken er juist zijn, welke de gevaarlijkste zijn, welke ziektes ze kunnen meedragen, wat de gevolgen kunnen zijn,... daar weet ik eigenlijk niets van.

Zelf heb ik ook al een aantal keren een teek gehad, maar ik heb er niets aan overgehouden

aangepast door Esjes
Link naar reactie
Delen op andere sites

De kans dat je konijn de ziekte van Lyme krijgt is volgens mij erg klein. De teek moet in eerste instantie dit bij zich dragen. Hoe sneller de teek verwijderd is des te beter. Hou je konijn goed in de gaten en anders antibiotica.

Hier een link wat verschijnselen bij mensen betreft.

http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=34710#p2

aangepast door Polly
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .