Ga naar inhoud

Castratie Muffin


Numenor

Aanbevolen berichten

heel veel succes mijn nijn is afgelopen maandag gecastereerd.

wat je t beste kunt doen voor als je je nijn weer mag op halen is zijn kooi klaar maken handdoekje erin omdat zaagsel en stro kan irriteren aan de wond.

en zorgen dat je pijnstilling mee krijgt voor de komende dagen.

mijn nijn heeft voor 7 dagen metacam meegekregen.

en verder gewoon lekker verwennen en goed kijken of ie gaat eten.

veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vanochtend Muffin weg gebracht. Hij heeft vlak daarvoor zijn buik lekker vol gegeten.

Ik had gisteren alvast zijn kooi klaar gemaakt met handdoeken en kranten, en in zijn toilet had ik krantensnippers gedaan. Nou, dat vond hij maar vreemd spul. Hij liep het door zijn hele hok te gooien, dus moest vanochtend alles weer terug doen :P

Vanmiddag gaat mijn moeder hem ophalen, omdat ik moet werken. Heb haar een lijstje met geschikte pijnstillers mee gegeven, dus dat moet wel goed komen. Ze zou me bellen om te vertellen hoe het met hem ging. Over het eten maak ik me niet zo'n zorgen, Muffin is een vreetzak :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit nu op mijn werk even op de computer. Had mijn moeder net gesproken, ze had hem om 4 uur opgehaald, maar ze kreeg geen pijnstillers mee..? Ze had wel nog een blaadje mee gekregen met wat info er op, stond ook op dat ik weer terug moest komen ofzo. Ik kijk thuis wel.

Met Muffin gaat het goed, hij had nog niet gegeten, maar wel al gedronken en zit er goed bij, hij kijkt alleen nog wat suffig uit zijn oogjes, vertelde mijn moeder.

Ik ben trouwens gegaan bij Dierenkliniek Kalverbos, omdat die hier tussen de konijnkundige DA's stond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij castratie van mannetjes is meestal geen pijnstilling achteraf nodig.. De pijnstilling van de narcose natuurlijk wel, die werkt 10 tot 12 uur door..

Castratie van een mannetje gaat van buitenaf, ze maken 2 kleine inkepingen, waardoor ze alles weghalen. Ze snijden dus niet in het lijfje zelf, zoals bij een voedster gebeurt.

Vandaar dat de ingreep voor een ram veel minder ingrijpend is dan voor een voedster.

Houd hem wel in de gaten, dat hij binnen 12 uur na de operatie gaat eten/drinken. Bij twijfel of hij pijn heeft wel de dierenarts bellen. Soms heeft een rammetje wel extra pijnstilling nodig..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .