Ga naar inhoud

raar geluid?


MCpaasei

Aanbevolen berichten

Hoi,

Een paar weken geleden zag ik voor het eerst een traanoog bij 1 van mijn konijnen. Ik ben toen naar de dierenarts geweest en toen bleken ze allebei ontstoken ogen te hebben. Dat heb ik toen een week aangekeken (want het kon uit zichzelf over gaan), maar het ging niet over, dus ben ik verleden week zondag begonnen met oogzalf. Dit betekende dus dat ik beide konijnen twee keer per dag op moest pakken.

1 van de twee (Tarantino) heeft ook een paar dagen geniest (verleden week) en toen had ik de dierenarts gebeld en dat kon voorkomen. Het ging ook uit zichzelf weer over en ze had niks aan haar neus. Ik zal wel niet goed gestofzuigd hebben of een stoffige zak hooi hebben gehad...

Maargoed, nu maakt ze sinds een paar dagen een raar geluid als ze eet (hooi of biks maakt niet uit. Als ze eet doet ze het).

Het is een soort knorrend, snurkend geluid. Is dit stress? Ik vind het vervelend om te horen. Alsof ze half stikt ofzo. Ik kan het niet goed omschrijven. Maar ze is ook onwijs bang voor me nu.

Als ze niet eet en gewoon ligt, maakt ze het geluid niet.

Iemand een idee wat dit is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn knort ook een beetje onder het eten en anders ook wel is. Ze niestte ook best regelmatig, maar mijn konijn had ook een snotneusje. Even later kreeg mijn andere konijn ook een beetje een nat neusje. Dus ik ben eigenlijk tot de conclusie gekomen dat ze snot heeft. Ik heb trouwens ook gelezen dat waterige ogen ook een kenmerk is van snot! Snot is een besmettelijke konijnenziekte, waar ze uiteindelijk dood aan kunnen gaan.

Ik zou gewoon ff aan DA vragen, ook voorstellen of het misschien snot kan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Hoi,

Zeer herkenbaar wat mij betreft. Mijn konijn Betty Boop heeft al jaren snot en maakt ook een snurkend en knorrend geluid als ze eet en als ze slaapt. Ze heeft snot. Dit is inmiddels chronisch en gaat niet meer over. Ik dacht in het begin dat ze na 1 of 2 jaar er aan zou overlijden. Ze is inmiddels 10 jaar. Ze heeft continu een natte neus, ze niest regelmatig. Met periodes is dit erger. Ook het andere konijn Joris heeft het. Ik denk dat hij het virus of bacterie bij zich droeg (hij kwam toen uit de opvang) en haar heeft aangestoken. Ze snotteren nu samen. Zij krijgt al jaren baytrill. Ik ben dit blijven geven omdat als ik stopte het niezen bij haar erger werd. Joris krijgt geen Baytrill maar het wordt niet erger.

Het is niet leuk dat ze het hebben maar voor zo ver ik kan zien kunnen ze er goed mee leven. Door het vele afvegen van hun neus met hun pootjes worden de binnenkanten van de pootjes nat. Dit maak ik af en toe schoon. Het is wel heel besmettelijk voor andere konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Zeer herkenbaar wat mij betreft. Mijn konijn Betty Boop heeft al jaren snot en maakt ook een snurkend en knorrend geluid als ze eet en als ze slaapt. Ze heeft snot. Dit is inmiddels chronisch en gaat niet meer over. Ik dacht in het begin dat ze na 1 of 2 jaar er aan zou overlijden. Ze is inmiddels 10 jaar. Ze heeft continu een natte neus, ze niest regelmatig. Met periodes is dit erger. Ook het andere konijn Joris heeft het. Ik denk dat hij het virus of bacterie bij zich droeg (hij kwam toen uit de opvang) en haar heeft aangestoken. Ze snotteren nu samen. Zij krijgt al jaren baytrill. Ik ben dit blijven geven omdat als ik stopte het niezen bij haar erger werd. Joris krijgt geen Baytrill maar het wordt niet erger.

Het is niet leuk dat ze het hebben maar voor zo ver ik kan zien kunnen ze er goed mee leven. Door het vele afvegen van hun neus met hun pootjes worden de binnenkanten van de pootjes nat. Dit maak ik af en toe schoon. Het is wel heel besmettelijk voor andere konijnen.

Hij zal zeer waarschijnlijk de Pasteurella-bacterie bij zich gedragen hebben & deze is idd besmettelijk.

Pasteulla kan moeilijk te genezen zijn als het chronisch is geworden & kan heel hardnekkig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .