Ga naar inhoud

raar geluid?


MCpaasei

Aanbevolen berichten

Hoi,

Een paar weken geleden zag ik voor het eerst een traanoog bij 1 van mijn konijnen. Ik ben toen naar de dierenarts geweest en toen bleken ze allebei ontstoken ogen te hebben. Dat heb ik toen een week aangekeken (want het kon uit zichzelf over gaan), maar het ging niet over, dus ben ik verleden week zondag begonnen met oogzalf. Dit betekende dus dat ik beide konijnen twee keer per dag op moest pakken.

1 van de twee (Tarantino) heeft ook een paar dagen geniest (verleden week) en toen had ik de dierenarts gebeld en dat kon voorkomen. Het ging ook uit zichzelf weer over en ze had niks aan haar neus. Ik zal wel niet goed gestofzuigd hebben of een stoffige zak hooi hebben gehad...

Maargoed, nu maakt ze sinds een paar dagen een raar geluid als ze eet (hooi of biks maakt niet uit. Als ze eet doet ze het).

Het is een soort knorrend, snurkend geluid. Is dit stress? Ik vind het vervelend om te horen. Alsof ze half stikt ofzo. Ik kan het niet goed omschrijven. Maar ze is ook onwijs bang voor me nu.

Als ze niet eet en gewoon ligt, maakt ze het geluid niet.

Iemand een idee wat dit is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn knort ook een beetje onder het eten en anders ook wel is. Ze niestte ook best regelmatig, maar mijn konijn had ook een snotneusje. Even later kreeg mijn andere konijn ook een beetje een nat neusje. Dus ik ben eigenlijk tot de conclusie gekomen dat ze snot heeft. Ik heb trouwens ook gelezen dat waterige ogen ook een kenmerk is van snot! Snot is een besmettelijke konijnenziekte, waar ze uiteindelijk dood aan kunnen gaan.

Ik zou gewoon ff aan DA vragen, ook voorstellen of het misschien snot kan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Hoi,