Ga naar inhoud

Bo en Panacur


Kim1982

Aanbevolen berichten

Een tijdje geleden heb ik een topic geopend over Albendazole. Naar aanleiding van jullie reacties en nog verder op internet te hebben gekeken heb ik besloten dat ik Bo liever geen Albendazole geef.

Ik zal in het kort even samenvatten:

Bo heeft t/m januari 3 maanden Panacur uit voorzorg gehad, de bloeduitslag was negatief maar toch was het vermoeden er dat hij E. Cuniculi had. Daarna gestopt en op dit moment krijgt hij elke dag vitamine B druppeltjes in zijn eten voor zijn zenuwen die waarschijnlijk door EC zijn aangetast. 1,5 maand geleden ben ik met hem op half jaarlijkse controle geweest en is er opnieuw bloed afgenomen, deze keer was de bloeduitslag positief. Mijn dierenarts heeft toen naar overleg met Inge Thas Albendazole besteld, maar dit ben ik niet gaan ophalen omdat ik het hem niet durf te geven. Verder ging het goed met Bo en had ik zoiets ik ga hem niet voltstoppen met Albendazole en we risici's lopen terwijl het goed met hem gaat. De afgelopen week vind ik dat hij toch af en toe net iets minder goed loopt dan normaal. Ik ben erover aan het denken om Panacur te gaan halen en hem dit voor de zekerheid te geven. Wat vinden jullie hiervan? Ik heb vorig jaar contact gehad met dierenkliniek Wilhelminapark en daar werd me geadviseerd om 4x per jaar 2 weken Panacur te geven en bij stressmomenten. Wat zouden jullie doen? Of de mensen die ook een konijn met EC hebben hoe gaan jullie hiermee om?

Bedankt alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat topic heb ik inderdaad net gelezen! Als je echt problemen hebt met Albendazole en je het niet aandurft zie ik geen problemen om Panacur te gaan gebruiken? Ik weet niet of albendazole verder hetzelfde is.

Sowieso heb je een positieve bloeduitslag gehad, dit betekend dat je wel razendsnel moet beginnen met de behandeling, dat weet je denk ik wel? Vooral omdat je ook zegt dat hij slechter loopt af en toe.

Zelf ontworm ik 1x per jaar 10/11 dagen lang.. En bij Fluffy (Die ook EC heeft gehad) gebruik ik het voor en/of na de inenting of op momenten dat ik denk dat hij gestrest is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoe lang geef je Fluffy dan Panacur? En wat is de reden dat je doet ontwormen?

En de bloeduitslag was positief ja, maar Bo had al 3 maanden Panacur uit voorzorg gehad en wat ik begrepen heb zal een konijn die positief is op EC toch altijd EC blijven houden alleen moet je zorgen dat je het kunt onderdrukken toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoe lang geef je Fluffy dan Panacur? En wat is de reden dat je doet ontwormen?

En de bloeduitslag was positief ja, maar Bo had al 3 maanden Panacur uit voorzorg gehad en wat ik begrepen heb zal een konijn die positief is op EC toch altijd EC blijven houden alleen moet je zorgen dat je het kunt onderdrukken toch?

Ik geef het al een tijd niet meer want dat was in augustus vorig jaar! Dus dat is alweer even geleden.. Dat ontwormen doe ik gewoon uit voorzorg, omdat het een rotziekte is en ik het zoveel als mogelijk wil voorkomen dat ze het krijgen.

Dat van die bloedtest weet ik niet eerlijk gezegd..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .