Ga naar inhoud

alternatieve ruwvoeders voor konijnen?


stefkonijn

Aanbevolen berichten

Ik ben ook wel benieuwd of je bijv. de ruwvoeder varianten die er voor paarden in de handel zijn ook aan konijnen kan geven.

zoals bijv. de gras-mix of luzerne brok van Hartog.

de varianten zonder de melasse dan neem ik aan. (ik denk toch dat melasse voor nijntjes niet optimaal is).

en bijv. ook op zooplus in duitsland gezien: geperste hooibrokken. ( heucobs)

puur hooi geperst in handzame harde brokken verkocht per 25 kilo zak.

ideaal voor bijv. allergische nijnen als afwisseling (omdat ze er harder op moeten kauwen) of allergische baasjes.

ik weet niet of er iets dergelijks ook in nederland te koop is.

ik had al bij zooplus geinformeerd maar die is alleen in het assortiment in duitsland en oostenrijk en sturen de 25 kilo zakken niet naar nederland.

link zooplus:

http://www.zooplus.de/shop/nager_kleintiere/heu_streu/heu/102554

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor, ik geef mijn konijn compact gras van Hartog. Ze vind hooi helemaal niet lekker, terwijl ik alle varianten heb geprobeerd die in de omgeving te verkrijgen zijn. Goedkoop of duur maakt haar niet uit.

En nu heb ik compact gras en ze vind het heerlijk!

Ik heb een grote hondenbak staan en die moet ik om de dag bijvullen anders is die helemaal leeg.

Echt een grote aanrader dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb geperste timothy hooibrokachtige dingen geprobeerd maar dat vonden mijn konijnen niet zo'n succes. Van de andere kant eten ze juist we lhooi tegenwoordig dus miss voor een niet hooi eter een idee. Maar zoals Lianne al zegt geen vervanging voor biks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .