Ga naar inhoud

verkouden??


IrisBo

Aanbevolen berichten

het kan zijn dat hij/zij gevoelig is voor bijv. stoffig hooi of stro, of zaagsel (dat is ook erg stoffig) of dat ie op de tocht staat. Komt er ook echt wit snot uit het neusje? Laat eens de bodembedekking zoals zaagsel een dagje weg en maak het hooi een beetje nat, niest ie dan nog steeds ga dan direct naar de dierenarts, dan kan het een bacteriƫle infectie zijn, zoals pasteurella, waar een konijn van gaat niezen en snotteren. Dan is het nodig om zo snel mogelijk met antibiotica te beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe is het gegaan bij de dierenarts?

Bij snot (pasteurella) is het niet altijd zo dat je konijn een nat neusje heeft, maar traanoogjes kunnen er ook op duiden.

Hoe eerder je handelt hoe beter het is voor de toekomst van je konijn, zeker nu deze nog zo jong is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bo heeft neusdruppels gekregen 2 x per dag 5 tot 7 dagen.

Ze heeft hem uitgebreid bekeken omdat hij zo klein is.Zijn hartje klonk goed en voor de zekerheid worden zijn keutels nagekeken op parasieten.Zijn buikje voelt goed, maar hij is wat mager.

Hij weegt 510 gram en is 10 weken.

We kunnen evt bloed laten afnemen, maar het vervelende is dat ze er eigenlijk niks aan kunnen doen als hij niet zou groeien.Het is niet erg dat hij klein is, als hij maar wel aankomt.

Ik ga morgen even een digitale keukenweegschaal halen om hem zelf te kunnen wegen en volgende week wordt hij bij de DA weer gewogen.

Zijn inenting hebben we 2 weken moeten uitstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Debbie je neemt 'm als een baby in je armen en dan gaat t vrij gemakkelijk.Ze heeft het even voorgedaan.

@ bunny ranch shanty behalve dat ie vrij klein is , komt hij verder niet ziek over.

Zijn neusje was ook niet nat, zijn oogje wel.Zaterdag zagen we een soort krummeltje in zijn ooghoek, we dachten aan een stofje in zijn oog.

De druppels zijn voor de zekerheid, juist omdat hij zo klein is moeten we problemen voor zijn.

Een konijn met parasieten heeft normaal gesproken diarree, vertelde ze.Hij heeft dat niet, maar zou het wel kunnen krijgen.( Coccidose als ik het goed heb onthouden.)

Als hij dat bij zich draagt en diaree krijgt is er niet veel te redden bij zo'n kleintje.

Vandaag ga ik een weegschaaltje kopen, zodat ik zijn groei ook zelf in de gaten kan houden.

aangepast door Astrid67
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ bunny ranch shanty, mijn dochter heeft foto's ik ben daar niet zo handig mee.

Zijn haar is tusse de schouderbladen wat dun, als hij zijn kopje naar voren buigt, zie je zijn huid.Daar lijkt het ook wat vettig.

Voor zo'n kleintje eet hij wel goed biks en hij lust ook graag witlof.Hij eet een hooibol per dag leeg ongeveer, die wordt 2x per dag bijgevuld.

De vraag is dan hoe hij ondervoed komt en wat we ermee kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .