Ga naar inhoud

Castratie en niet poepen...


cinnik

Aanbevolen berichten

Vandaag is Ollie (8mnd.) gecastreerd.. alles is goed verlopen volgens DA.

Vanmorgen om 11:30 gebracht en heb hem om 16:30 gehaald. In die tijd heeft ie niet gegeten, wel gedronken.

Thuis aangekomen was ie nog een beetje suf.

Intussen heeft ie een beetje heen en weer gehuppeld en een heel klein beetje gegeten.

Zijn biks hoeft ie niet, hij heeft tot nu toe 1 sprietje hooi op, een paar hapjes van een appel, en een half crackertje.

Geplast heeft ie wel, maar gepoept nog niet... maak me een beetje zorgen. Vind het rot om zo de nacht in te gaan, maar kheb geen idee of ik iets kan doen en wat. Naar em kijken en hopen dat ie poept doe ik al 2 uur en dat helpt niet.

Moet ik me nu wel of geen zorgen maken???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je even moet afwachten, drinken is goed, dat eten moet ook snel op gang komen. Heb je dwangvoeding? Pijnstilling? Schotel je konijn in elk geval lekkers voor zodat hij zal eten, dan zullen de keutels ook wel komen, zo niet morgenvroeg terug naar de DA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

even updateje.

Ollie heeft zijn crackertje en appeltje op. En een plakje komkommer. Hooi en biks nog niet.

Ik heb 1 plakpoepje gevonden en 2 ieniemienie keuteltjes.. echt heeeeeeel klein. Maar er komt iets uit, hopelijk komt dat gewoon weer op gang nu.

Hij voelt zich niet erg lekker, niet meer suf ofzo. Maar normaal huppelt ie nu al vrolijk rond en maakt het huis onveilig, maar hij blijft in zijn kooitje. Tis nog niet Ollie, maar goed hij is nog geen 24 uur geleden geopereerd dus ik moet nog een beetje geduld hebben.

Bah, heb er nu wel stiekem een beetje spijt van hoor. Vind het zo zielig.... Maar 't is voor een goed doel, een vriendinnetje!!!!! Hopelijk maak ik daar een hoop goed mee.

Hij likt wel veel onder zijn buikje, ik heb zijn wond nog niet gezien. Wil em niet onnodig gaan pesten met optillen enz..

Pijnstilling heeft ie bij de DA gehad, maar heb niks meegekregen. DA zei me dat ik in de gaten moest houden dat ie wel at, en zou die voor vandaag (nu dus) niet gegeten hebben moest ik bellen. Maar hij heeft dus wel al gegeten, niet veel, maar hij heeft toch wat op.

Ik hou het in de gaten en anders trek ik aan de bel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb na de castratie ook pijnstilling meegekregen waar allebei mijn rammen erg veel baat bij hadden. En als je iets heel anders probeert? Mijn ram at ook niet, ik heb een ander soort groente geprobeerd en toen begon hij te eten en bleef eten.

Goed dat je alert bent!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Micha ook laten helpen en ik had er ook heeeel veeel spijt van toen ik dat zielige hoopje zag liggen!!!

En dat jou konijntje een beetje rustiger en stiller is als anders is wel normaal denk ik het is toch een operatie .....toch??

Hen begon bij Micha ook met piep kleine keuteltjes, toen duurde het weer een hele tijd ik kreeg toen het advies om heel zachjes haar buikje te masseren en dat heeft geholpen!!!

Heel veel sterkte en het komt allemaal goed!!

Groetjes Jolinda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik weer...

DA heeft pauze tot 13:00 daarna ga ik bellen, toch even vragen of ie niet iets voor de pijn kan krijgen. Hij voelt zich echt niet lekker. Maar ik durf niet goed naar de wond te kijken BRC, misschien doe ik em pijn met oppakken. Ik ben echt een held op sokken als het om zoiets gaat. Heb em niet meer zien likken..

Ik vind het vreselijk.. arm hoopje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn rambo gister ook laten castreren!:yes: Hij keutelt ook niet tot nauwelijks! Maakte me enorm zorgen vanochtend, dus direct gebeld! Volgens de DA moet alles weer op gang komen na een operatie. alles gata in kleine beetjes... keutelen, drinken, eten.. alles! Na zo'n 3-4 dagen moest dat weer een beetje normaal worden! Bij Rambo trekt het nu weer bij:yes:

Heb jij trouwens geen pijnstillers mee gekregen? Ik spuit meneer iedere avond vloeibare pijnstiller in zn bekkie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik weer even. Heb geen contact meer gehad met DA, ik wou gaan bellen om 13:00 na de pauze, maar werd om half 1 op me werk geroepen dus was pas om half 3 thuis en zie meneer vrolijk biksjes eten en zijn hele poepbak vol!!!!!!!! Ik was zó blij!

Hij huppelt en scheurt weer door de woonkamer en lijkt weer helemaal de oude.

Op 1 dingetje na... hij was echt helemaal zindelijk voor de castratie.. maar nu poept ie ineens overal. Zelfs in zijn voerbak!!!!

BRC ik ga zometeen eens naar zijn wond kijken, vroeg gisteren aan manlief of hij eens wou kijken maar die durft ook niet. Ik ga voor de handdoek... Als het ontstoken is dan is het rood en gezwollen neem ik aan? Maar lijkt alsof ie nu nergens last van heeft dus hopelijk zit dat ook goed.

Karijn, nee ik heb geen pijnstillers meegekregen. De DA zei me dat ie antibiotica en pijnstilling via het infuus had gegeven en dat ik alleen in de gaten moest houden of ie at. Is dat standaard dan? Dat je pijnstilling mee krijgt? Kheb geen idee......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het zijn dat ie nu na de catratie nog steeds helemaal geobsedeerd en :love: op mijn voeten???

Dacht eigenlijk dat ie wel "genezen" zou zijn na zijn castratie maar hij blijft om mijn voeten heen rennen, hij heeft zwaar het voorjaar in de bol.. maar moet dit gedrag niet overgaan/zijn??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .