Ga naar inhoud

Pluisje gered


XxpipjexX

Aanbevolen berichten

Heej,

Mijn vriendin Iris heeft een konijntje van ongeveer 5/6 jaar oud. Ze heeft er een paar jaar wat minder goed voor gezord, maar het laatste jaar gaat het al veel beter! Ik ging even bij het konijntje (Pluisje) kijken en zag dat ze super lange nagels had van wel 2 centimeter. Dus we zijn naar mijn huis gefietst, en hebben een nagelschaartje opgehaald. Toen hebben we hem voor bijna het eerst uit het hok gehaald en mee naar binnen genomen. Ik heb hem op haar rug op schoot gehad en haar nagelsgeknipt. Het was een grote klus. De nagels van de acherpoten waren helemaal over mekaar heen gegroeid. De voorpootnagels waren wel 'okee' alleen vonden we dit:

xxpipjexx-5440-albums-pluisje-picture26721-nagel-pluisje.jpg

Wat is dit?

Ze loopt nu super blij in de woonkamer rond en we gaan nu het hok grondig schoonmaken!

Groetjes Anne en Iris

PS: Pluisje krijgt een nieuwe naam op de goede afloop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij wel meer konijnen kun je de voetbedjes zien. Het komt niet zo vaak voor, maar ik heb ook wel eens konijnen in de opvang gehad waar je het kon zien. Soms komt het door lopen op een verkeerde ondergrond denk ik, dan gaat het weer over. Bij sommige konijnen ging het niet weer weg, maar ze leken er geen last van te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het kunnen dat Pluisje verkeerd op zijn pootjes liep door te lange nageltjes, en dat dit daarom is ontstaan?

Knarsetanden is een uiting van angst. Aangezien hij anders nooit uit zijn kooitje gehaald word, kan ik me best wel voorstellen dat hij superangstig is. Misschien heb je verder niet veel gemerkt omdat hij op zijn rugje lag, en dan is een konijn half verlamd en kan hij niet terugvechten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .