Ga naar inhoud

Ananas sap of is een ananas stukje ook goed?


Romy16

Aanbevolen berichten

Hallo!

Mijn nijnen zijn al weer aardig in de rui, zat dus gister ook helemaal onder de haren toen ik ze ging borstelen, en nu las ik hier ergens dat ananas goed hielp tegen verstopping door haren ofzo?

Sorry het klinkt vaag, ik weet niet precies meer wat het was... hihi.

Wij hebben (bijna) altijd ananas in huis, maar kan je ze ook een stukje geven ipv alleen het sap? Want het sap geven lijkt mij zo onhandig...

Tips en reacties, zijn natuurlijk meer dan welkom!

Liefs Romy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zorgt er geloof ik voor dat de haren niet samenklonteren met het voer waardoor er dus minder kans is op verstoppingen (zo uit mijn hoofd..). Ik geef eerlijkgezegt geen ananas, gewoon omdat ik het vergeet :P

Heb wel een keer een hele ananas gehaald voor ze, en toen heb ik het in de blender gedaan en een deel ingevroren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu onze nijnen in de rui zijn krijgen ze ook ananas, maar dan de kern (het schijnt dat daar de meeste enzymen inzitten die de haren in de maag een beetje oplossen). Bij een goed rijpe ananas is die kern ook redelijk zoet en onze nijnen lusten het graag. Het vruchtvlees zelf staat volgens mij bol van de suiker en ik weet eigenlijk niet of dat nou zo gezond is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .