Ga naar inhoud

Wondje bij bekje


Kimmuurt

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik had een koppeltje, twee Duitse hangoor zusjes. Het is altijd goed gegaan, en sinds een maand maakten ze ruzie. Kyra, viel Kiki steeds aan maar Kiki deed niks eigelijk. Het werd echt steeds erger en toen is Kyra gister terug naar de fokker gegaan. :( Ik hoor wel eens dat konijnen verdrietig zijn, als hun maatje weg is, maar Kiki heeft daar geen last van. Als het warmer weer word word ze aan mijn ram gekoppelt, Kaj. En ja, hij is gecastreert. ;)

Maár, gisteren waren we bij de dierenarts voor de inentingen, is Kiki nagekeken en heeft ze een wondje bij haar bekje. Het was me eigelijk niet opgevallen, wel had ze daar een beetje nat haar bij haar bekkie, maar ik dacht dat dat gewoon door de drinkbak kwam ofzo. De DA zei dat dit vanzelf wel weer over ging...

Is dit echt zo? Want ze gaat heletijd met haar kin over haar speeltjes, brug, boomstam enz. heen, en toen dacht ik, gaat het korstje er dan niet af? Misschien moet ik toch een zalfje hebben ofzo, ja sorry ik weet het niet, ik ben altijd zo bezorgt om de nijnen. :$

Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is natuurlijk heel moeilijk om te zeggen wat het is, kan een verwonding zijn maar ook syfilus....

Als ze het ook bij haar geslachtsdelen heeft, dan heb je daar de meeste kans in( de syfilus)

Als het verder een gewoon wondje lijkt met geen bult eronder, dan is het met een beetje verdunde betadine zo weer geholpen..

Zit er wel een bultje onder dan gauw naar de dierenarts aangezien je konijntje dan een adces kan hebben en dan ben je verder van huis

Kortom: goed in de gaten blijven houden:yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon bij de drogist, is jodium....die heb je in flesjes en dat verdun je dan een beetje en met een wattenstaafje stip je het aan

Mijn konijn had ook een wondje en het duurde echt wel even voor het weg was hoor....

Als het er maar schoon en droog uit ziet, gaan het wel over:yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

We gaan morgen toch even langs de dierenarts. Het is nog steeds niet weg en ik wil toch dat de dierenarts het even ziet. Metteen even het geslacht van Kiki nachecken, want ik dacht dat ik een euh.. piemeltje zag. Ik weet dan niet zeker of het een rammetje is, want ze heeft heel lang bij een voedster gezeten die niet zwanger is geworden en nu zit ze bij een (gecas.) ram, en dat gaat echt heel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .